‘Un procent de 2% din populaţie a renunţat la credite. 66% aveau, în 2009, credite la top 3 bănci. În general, primele bănci sunt cele câştigă încrederea celei mai mari părţi din populaţie. În România educaţia financiar-bancară este destul de scăzută şi, practic, primele bănci au tot. În 2010 băncile din top 8 au reuşit să atragă clienţi. Până acum nu se întâmplau mutări de genul acesta în piaţa bancară. Era destul de greu, de fapt, să muţi clienţii de la o bancă la alta. Asta a reuşit recesiunea’, afirmat Zamfirescu.

Potrivit acesteia, pe termen lung oamenii nu mai vor să rămână cu un serviciu de la o singură companie.

‘Oamenii vor sa încerce mai mult. Mai ales anumite domenii sunt afectate de aşa ceva, de exemplu echipamentele electronice. Căutarea de produse mai ieftine nu e ceva ce a adus recesiunea. Este o tendinţă pe termen lung care este încurajată de tehnologie’, a mai spus reprezentanta GFK România.
SURSA: Agerpres