Probleme serioase pentru gigantul american Facebook la nivel european! Mai precis, în Germania, ţară care a ordonat companiei fondate de Mark Zuckerberg să oprească activităţile de colectare a datelor utilizatorilor WhatsApp din Germania.

Aplicaţia de mesagerie WhatsApp este deţinută de către Facebook.

Forţarea utilizatorilor WhatsApp să accepte noile reguli de confidenţialitate este ilegală

Autoritatea de siguranţă a datelor din Hamburg a decis că încercările Facebook de a forţa utilizatorii WhatsApp să accepte noile reguli de confidenţialitate sunt ilegale. Directorul acestei autorităţi, Johannes Caspar, a emis o interdicţie de urgenţă, pe o durată de 3 luni, care interzice gigantului american să continue colectarea datelor, relatează Bloomberg.

În plus, Caspar a cerut o decizie similară şi la nivelul UE. Mai exact, el a cerut unei comisii de autorități de reglementare din Uniunea Europeană să emită o decizie la nivelul celor 27 de state membre.

Noile reguli de confidenţialitate ale WhatsApp care permit colectarea datelor sunt lipsite de transparență, inconsecvență și prea generale, afirmă directorul autorităţii din Hamburg.

WhatsApp afirmă că decizia nu va opri implementarea noilor politici

„Ordinul vizează securizarea drepturilor și libertăților a milioane de utilizatori care au acceptat termenii la nivelul întregii Germanii.

Trebuie să prevenim daunele și dezavantajele legate de o asemenea procedură de tip black-box (cutie neagră)”, transmite Johannes Caspar prin intermediul unui comunicat.

Reprezentanţii WhatsApp au catalogat drept „eronate” afirmațiile lui Caspar. Ordinul nu va împiedica implementarea noilor politici, adaugă aceştia.

Decizia luată de autoritatea de siguranţă a datelor din Hamburg va lovi puternic în modelul de afaceri al Facebook şi în strategia sa de publicitate.

O decizie similară a fost luată şi de Biroul antitrust al Germaniei. Acesta a atacat practica Facebook de a colecta date despre activitatea din online a utilizatorilor săi și legarea acestora de profilurile lor de pe reţeaua de socializare. Asta este o mină de aur pentru Facebook, compania putând apoi să personalizeze reclamele în funcţie de căutările utilizatorilor.

Sursă foto: Pixabay