Asa rezulta din „biletele de intrare”, niste tipizate ale societatii ramase (intr-o magazie, probabil) de pe vremea „raposatului” si scoase spre folosinta acum, dupa 12 ani de la abolirea acestei formule. E bine totusi ca CFR Marfa foloseste „bilete de intrare” de pe vremea „tovarasilor”. Face economie de hartie. Ce s-ar intampla cu transportul nostru feroviar de marfuri daca societatea ar folosi locomotive si vagoane de pe vremea lui Gheorghe Gheorghiu-Dej? Nici nu indraznim sa ne inchipuim.

Legea TVA a fost pacaleala
Ultimul termen fixat pentru intrarea in vigoare a noii legi a TVA a fost 1 aprilie. „Nu va fi pacaleala”, a tinut sa precizeze Mihai Hura, directorul specializat din Finante, acum cateva luni, cand proiectul a fost trimis la Camera Deputatilor. Pacaleala este mai mare pentru bugetul statului. Pana apare legea, raman in vigoare scutirile pentru investitiile realizate de intreprinderile mici si mijlocii. Grabiti-va, nu va mai dura mult!.

Mizeria din fotbal l-a ajuns si pe Mitica Dragomir
Iata ca, in sfarsit, un observator oficial al unui meci de fotbal s-a sesizat sa aplice regulamentul si sa opreasca partida in momentul in care galeria uneia dintre echipe a gasit de cuviinta sa profereze injurii la adresa echipei adverse sau a unei persoane publice. Evenimentul a avut loc la meciul de fotbal Dinamo – Otelul, desfasurat duminica, 31 martie, si nu poate fi decat salutat. Ceea ce este mai putin de salutat este faptul ca pentru a se aplica in sfarsit regulamentul, a fost necesar ca cel insultat sa fie presedintele Federatiei Romane de Fotbal, Mitica Dragomir, foarte sensibil, dupa cum se vede, la propria sa imagine (a fost contactat prin telefonul mobil pentru a i se relata faptele si a se pronunta pentru luarea unor masuri conforme cu regulamentul). Aceasta decizie de aplicarea a regulamentului in situatia cand una din galerii proferaza injurii ar fi trebuit sa fie pusa in practica cu mult mai multa vreme in urma. Cat despre imaginea domnului Dragomir, suntem siguri ca ea se va imbunatati in momentul in care „murdaria” actuala din fotbalul romanesc va disparea si nu vor mai exista blaturi.

Aventuri cu Taxi 2000
Taxi 2000 este o companie care nu are un tarif exagerat. Daca un client are neplaceri cu soferul, poate suna la dispecerat, iar respectivul poate avea parte de o penalizare. Daca ai neintelegri cu dispecerele, situataia se complica. Nu mai ai unde sa suni. De aceea doamnele de la capatul firului mai dau cateodata adresa gresit. Taxiul ajunge in alta parte, iar clientul sta in strada. Poti sa mai dai un telefon, sa afli de ce nu mai vine masina. Degeaba, pentru ca risti sa astepti pe fir cinci minute si, de multe ori, de prisos. Raspunsul este stereotip: taxiul a ajuns la adresa, chiar daca tu esti exact in fata blocului si nici gand sa il zaresti. Urmeaza alte intrebari stupide si o singura concluzie: nu stii unde locuiesti. Ceea ce nu face decat ca data viitoare sa te orientezi catre alta companie de taxi.

Licitatie cu cantec la Otopeni
Licitatia organizata pentru inchirierea de spatii in magazinele duty-free de pe Aeroportul International Bucuresti – Otopeni a debutat sub auspicii proaste. Astfel, caietul de sarcini are o serie de prevederi confuze. Initial, chiar ministrul transporturilor, Miron Mitrea, a anuntat ca va avea loc o licitatie internationala. Caietul de sarcini da insa dreptul de a se inscrie la licitatie doar persoanelor juridice romane. O firma straina si-ar putea face o firma in Romania pentru a participa la aceasta licitatie. Numai ca oricine ar incerca acest lucru va vedea ca este aproape imposibil. Inregistrarea unei firme in Romania, la biroul unic, nu dureaza nicidecum doar doua saptamani (atat cat este intervalul intre anuntarea licitatiei si termenul final de depunere a ofertelor – 15 aprilie a.c.), ci mult mai mult. De asemenea, o alta, conditie de eligibilitate este ca firmele sa detina autorizatie de functionare duty-free eliberata de Ministerul Finantelor. Aceasta presupune ca firmele au deschise in Romania magazine duty-free, ceea ce iarasi limiteaza participarea internationala. Prin aceste clauze numai operatorii romani existenti ar putea lua parte la licitatie. Anuntul mai contine inca o capcana: desi se spune ca nu sunt acceptate companiile care au datorii catre bugete, sunt primite la licitatie filialele si sucursalele. In felul acesta pot participa si firmele cu datorii la bugetul de stat sau la bugetul asigurarilor sociale. Pana una-alta, saptamana trecuta, actualilor chiriasi le-au fost taiate utilitatile publice (energia electrica, telefoanele). Oricum, ministrul transporturilor a promis ca va imbunatati procedura si va fi cu ochii pe licitatia de la Otopeni.