Dupa preliminarii dure, care se vor desfasura vara aceasta, doar cate doi jucatori de Unreal, Quake III, StarCraft, FIFA World Cup, Age of Empires II si Counter-Strike vor putea sa-si demonstreze indemanarea in tara asiatica. Inscrierea in competitia interna costa 150.000 lei. Catalin Dantis (Tabu), Edmond Birzan (Neo) si Bogdan tenea (God 2.0) fac parte din echipa de Unreal a Romaniei. Legitimarea lor a venit o data cu inregistrarea a cinci clanuri romanesti de gameri pe site-ul www. clanbase.com. Afland despre Cupa Natiunilor la Unreal, cele cinci clanuri i-au desemnat pentru a participa la competitie pe cei mai buni jucatori. Aceasta cuprindea doua versiuni: „Capture the Flag” si „Team Death Match”. La prima dintre ele, „tricolorii” au pierdut in fata tuturor participantilor din grupa: Germania, Franta, Suedia si Slovenia. La versiunea Death Match, echipa Romaniei a fost invinsa de Germania, Norvegia si Danemarca, dar s-a impus in fata Estoniei.
Chiar daca numarul gamerilor „profesionisti” de Unreal nu depaseste o suta de tineri, lucrurile au inceput sa se miste si in Romania. In primul rand, s-a organizat o liga autohtona profesionista (www.pgl.ro), care reuneste cele sase jocuri enumerate anterior.
Pentru unii distribuitori interni, intrecerile preliminare au reprezentat o oportunitate de a-si promova produsele. Altii nici nu s-au gandit la aceasta posibilitate. „Nu m-am gandit niciodata si nici nu mi s-a propus sa sponsorizam competitii sau echipe de gameri”, spune Sorin serban, director de vanzari la Ubi Soft, unul dintre principalii distribuitori romani de jocuri. Pe de alta parte, Teo Paduraru, directorul Best Distribution, afirma: „Noi nu sponsorizam o echipa, ci competitia interna la toate cele sase jocuri, pentru desemnarea participantilor la campionatul din Coreea. La finale, aducem reteaua, computerele, softul original si acordam premii.”
Daca actorii pietei romanesti de jocuri mai au ezitari atunci cand vine vorba de a se implica intr-un astfel de eveniment, producatorii occidentali abia asteapta sa fructifice asemenea ocazii. La fel ca in fotbal, echipele de gameri de acolo sunt sponsorizate cu sute de mii de dolari, de mari branduri precum Intel, Samsung sau GeForce.
Avantajele sponsorizarii sunt evidente, daca ne gandim ca producatorii se adreseaza direct „spumei” publicului tinta. In plus, meciurile unei astfel de competitii sunt transmise, asemenea unui meci de fotbal, in direct pe Internet. Or, aceasta reprezinta o oportunitate pentru a insera banere publicitare accesibile privirilor altor gameri impatimiti, avantajele de imagine fiind evidente.