TAsV controleaza si aproba standardele de calitate pentru produsele industriale si pentru cele de larg consum, fiind corespondentul german al Registrului Auto Roman.
TAsV a declarat modelul Ford Focus ca fiind lider in domeniul calitatii si al durabilitatii intre autoturismele cu vechime de unu pana la trei ani, calculata din momentul productiei. Analiza detaliata facuta de organizatia germana TAsV compara un total de 107 de modele diferite, selectate din toate marcile prezente pe piata din Germania.
Ford Focus este prima masina produsa in Germania care obtine aceasta mult-ravnita pozitie in ultimii 15 ani. Este remarcabil ca 92.7% dintre toate modelele Ford Focus examinate nu au avut nici o defectiune sau vreun neajuns in functionare.
Succesul este reflectat si in piata din Marea Britanie, unde Ford Focus a fost desemnat de catre dealerii auto ca fiind masina lor preferata si avand una dintre cele mai mari valori second-hand din clasa sa. In statistica CAP Used Car Confidence Index, majoritatea dealerilor din Marea Britanie au afirmat ca Focus este masina lor preferata, atat pentru vanzare, cat si pentru revanzare.
Productia totala Ford Focus, de la momentul lansarii sale – luna octombrie 1998 – si pana acum, este de peste 2.5 milioane de unitati.
Ford TDCi sunt motoarele diesel pe care merita sa le conduci
Noutatile pe care Ford le-a adus pe piata in anul 2002, includ gama de motoare diesel cu rampa comuna (TDCi – turbo diesel common-rail injection) – disponibile pe Ford Mondeo TDCi in versiunea de 2.0 litri 130 CP si Ford Focus TDCi 1.8-litri 115 CP – un face-lift (rafinament al design-ului exterior) si pachete speciale de echipamente pentru Ford Focus.
Avantajele de baza ale celor care aleg sa conduca un motor Ford TDCi sunt cresterea considerabila a cuplului motor maxim, rularea lina si silentioasa a motorului, economia de combustibil si rafinamentul condusului. Avansata tehnologie Ford – diesel common-rail – ofera injectii de combustibil flexibile, extrem de precise si de inalta presiune, care confera o performanta iesita din comun si emisii de noxe reduse.
Testele facute de specialisti in domeniul auto au demonstrat ca noua tehnologie diesel de la Ford a schimbat radical perceptia asupra prejudecatilor asociate in mod traditional cu motoarele diesel – emisiile ridicate de noxe, mirosul greu si zgomotul puternic. Acum motoarele Ford de generatia a doua common rail au performante deosebite si sunt proiectate sa functioneze lin, silentios si fara fum. Caracteristicile gamei Ford TDCi au devenit foarte apropiate de cele ale motoarelor pe benzina.
De exemplu, motorul Ford Duratorq TDCi de 115 CP de pe Focus incorporeaza tehnologia unica de marire a cuplului motor introdusa pentru prima oara la Mondeo Duratorq Di. Acest sistem de crestere a cuplului motor (numit overboost) permite motoarelor sa livreze o performanta imbunatatita, mult marita, atunci cand soferul are nevoie de forta de acceleratie sporita, absolut necesara in manevrele de depasire in treptele de viteze superioare.
Tehnologia Ford common-rail are capacitatea unica de a „asculta” si de a se adapta caracteristicilor optime de operare ale motorului. Aceasta capacitate de a asculta zgomotul propice nivelului optim de functionare – o tehnologie de reducere a zgomotului numita accelerometer pilot control – contribuie la operarea vehiculului echipat cu motor Ford TDCi in conditii extrem de silentioase si la rularea lina. Calitatea sunetului este unul dintre avantajele majore ale sistemelor common-rail Ford de generatia a doua.
Pretul unui model Focus TDCi incepe de la 15 210 euro – la nivel premium de echipare, iar pentru Mondeo TDCi pretul incepe de la 18327 euro, de asemenea la nivel ridicat de echipare. Reprezentantul General in Romania al marcii Ford – Romcar – invita doritorii sa testeze cel mai performant motor diesel la sediul sau din Bd. Expozitiei nr. 2, Bucuresti. Reteaua de dealeri Ford din intrega tara va poate pune la dispozitie informatii suplimentare cu privire la motoarele Ford TDCi.