DE CE GUERILLA SMALL BUSINESS?

Pentru că economia postcriză poate părea un teren minat, în care pentru a reuşi trebuie să ştii când să investeşti şi cum să te fereşti de capcanele entuziasmului fără acoperire economică.

Ce câştigă cei care vin?

Nu există reţetă a succesului, dar există paşi care garantează evitarea eşecului şi ăsta este primul lucru pe care îl câştigă cei care vin. Răspunsuri precise la întrebări precise: De unde faci rost de bani  în afară de bănci? Cum şi cui vinzi ceea ce vinzi? Cum te promovezi? Cum eviţi falimentul?
Al doilea câştig important este o dublă lecţie pe care o pot învăţa: cea a libertăţii şi a banilor. Cele mai importante lucruri din viața fiecăruia, mai ales a tinerilor de astăzi, sunt libertatea și banii.  Libertatea de a fi propriul stăpân,  de a nu fi preocupat să „dai bine“ în faţa şefului, de a te evalua în fața conștiinței și a dimensiunii afacerii pe care o faci. Banii nu ca scop în sine, ci ca instrument pentru a îţi îndeplini obiectivele.

CUM SE ACORDĂ premiile?

Pentru o pagină A4, unde cei care participă îşi prezintă o idee de afacere şi pe care o trimit la adresa roaccelerator@gmail.com, participanţii pot câştiga 500 de euro. Cele mai bune 2 idei primesc câte un premiu de 500 de euro. De ce? Pentru că tinerii trebuie să aibă încredere că ideile lor le pot aduce bani şi pentru că vreau să le arătăm că „we put our money where our mouth is“.

De ce acum?

E finalul unei etape care înseamnă nu doar etapa de final a crizei economice, ci o schimbare de generaţii. O nouă generaţie de români devine motorul economic al țării. Oameni tineri, cu o mentalitate occidentală care muncesc de la 9 dimineaţa la 9 seara. O generaţie care s-a maturizat după Revoluţie, care a dat primii manageri de top, primii corporatişti care au învăţat cultura performanţei și eficienței occidentale, primii liber-profesionişti: avocaţi, economişti.
Această generaţie, cu oameni aflaţi la 30-40 de ani, şi-a făcut banii şi a demonstrat că poate fi performantă în ţară şi în afară şi acum trebuie să se implice. Pentru a avea un viitor în România, este nevoie să construim dincolo de noi, de afacerea pe care o avem şi de relaţiile noastre. Asta înseamnă implicare.
De la implicarea în relaţia cu zona politică, pentru a influenţa lucrurile care trebuie făcute pentru economie, la implicarea în sprijinirea unei noi generaţii de antreprenori care poate dezvolta zone ale economiei şi aduce beneficii pentru toţi. Implicarea nu se face într-o logică emoţională, ci într-o logică pragmatică în care viitorul nostru depinde şi de viitorul tinerilor care vin în urma noastră. Generaţia actuală trebuie să iasă din logica reuşitei pe cont propriu şi să intre într-una a implicării şi a participării.