Asigurătorii RCA vor fi obligați să transmită electronic noi informații despre rezervele de daune

Mai precis, noua normă ASF impune asigurătorilor să transmită noi informații în baza de date AIDA, gestionată în prezent de Biroul Asigurătorilor Auto (BAAR), la care ASF nu are acces complet.

În acest context, șoferii implicați în accidente rutiere ar trebuie să observe schimbări în bine, cel puțin atunci când vine vorba de a-și primi la timp despăgubirile, după modificările aduse de ASF normei nr. 20/2017 privind asigurările auto din România.

Informațiile găsite în baza de date AIDA

Baza de date AIDA conține în momentul de față informații privitoare la contractele de asigurare RCA încheiate pentru vehiculele înmatriculate sau înregistrate şi pentru cele care urmează a fi înmatriculate sau înregistrate în România, inclusiv valabilitatea acestora, data denunţării, rezilierii, și suspendării contractului, conducătorii auto declarați, clasa bonus-malus, informaţii privind decontarea directă și informații cu privire la daunele înregistrate și despăgubirile achitate în baza contractelor de asigurare.

„Proiectul are în vedere restructurarea și completarea bazei de date cu o serie de date și informații ce privesc daunele avizate în baza contractelor RCA, istoricul modificărilor rezervei de daune avizate, a plăților sau respingerii de la plată a despăgubirilor, aceste informații urmând a putea fi accesate de către ASF, analizate și utilizate atât în procesul de supraveghere și control pe care autoritatea noastră îl desfășoară, cât și la realizarea de studii, analize și prognoze la nivel de piață RCA.

Scopul acestor modificări este acela de a garanta, la orice moment, atât accesul neîngrădit al ASF la informațiile certe, corecte și nealterate ce privesc evoluția rezervei de daune avizate a fiecărui asigurător RCA, cât și la nivel de piață și totodată, evidențierea înregistrării în timp a modificărilor efectuate asupra acestei rezerve în raport cu data plății sau respingerii de la plată a dosarului de daună pentru care a fost constituită”, este scris în referatul de aprobare la norma ASF.

Amintim că schimbarea a venit în contextul în care se deschid aproximativ 400.000 de dosare de daună în fiecare an, iar firmele de asigurări care au multe contracte și insuficiente resurse umane, tehnice ori financiare pentru instrumentarea acestor dosare întârzie mult plata despăgubirilor.