Documentul stabileşte că nu pot fi eligibile ca eco-inovaţii tehnologiile deja disponibile pe piaţă. De asemenea, nu pot fi încadrate în această categorie decât tehnologiile obligatorii pentru funcţia de transport a autovehiculului. Pentru a putea fi eligibilă, o astfel de tehnologie trebuie să fi fost instalată în maxim 3% dintre toate automobilele noi înmatriculate începând din 2009.
Printre tehnologiile care nu sunt considerate inovatoare sunt cele care ţin de îmbunătăţirea eficienţei sistemelor de aer condiţionat sau sistemele de monitorizare a presiunii în pneuri. Totodată, în principiu, nu sunt eligibile nici tehnologiile care contribuie la reducerea emisiilor de CO2 în funcţie de comportamentul şoferului la volan.
Pentru ca o tehnologie să poată aspira la statutul de eco-inovaţie trebuie să reducă emisiile cu minimum 1g CO2/km. Demonstrarea reducerilor se va face comparând emisiile de CO2 generate de vehicul atunci când este echipat cu tehnologia respectivă cu emisiile generate atunci când nu este echipat.
După depunerea cererii de către solicitant, Comisia va face o evaluare şi, în termen de nouă luni, va aproba tehnologia inovatoare respectivă ca eco-inovaţie, dacă în acest timp nu va exista nicio obiecţie. În anumite situaţii, perioada de evaluare poate fi prelungită cu cinci luni.
Regulamentul prevede şi posibilitatea producătorilor de a beneficia de o reducere a emisiilor specifice medii de CO2 cu ajutorul eco-inovaţiilor.
Legislaţia UE cere ca până în anul 2015 emisiile de CO2 de la maşinile noi înregistrate în UE să nu depăşească 130 g/km.
Programul Cadru pentru Inovare şi Competitivitate, componenta Eco-inovare, urmăreşte să sprijine proiectele care vizează prima aplicare sau reproducerea pe piaţă a unor tehnici, produse sau servicii eco-inovative cu relevanţă pentru Uniunea Europeană.
Programul de finanţare lansat de Comisia Europeană se adresează IMM-urilor, iar valoarea finanţată ajunge la maxim 50% din totalul cheltuielilor eligibile.
Eco-inovațiile în sectorul auto, susținute de Bruxelles
27 iulie 2011, 18:00
Ultima modificare în 27 iulie 2011, 21:00
Comisia Europeană a adoptat recent un regulament ce stabileşte procedurile în cazul solicitării, evaluării, aprobării şi certificării tehnologiilor inovatoare care contribuie la reducerea emisiilor de CO2 generate de automobile.
O tehnologie inovatoare, aşa cum este ea definită în articolul 3 al regulamentului în discuţie, înseamnă o tehnologie sau o combinaţie de tehnologii cu elemente şi caracteristici tehnice similare în cazul cărora reducerea emisiilor de CO2 poate fi demonstrată printr-o singură metodă de testare.
Etichete:
Publicat in categoriile: Eveniment
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Eveniment
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- DIICOT şi ofiţeri americani de la DEA au capturat la Bucureşti membrii unei grupări teroriste
- România a intrat în Cartea Recordurilor? Află de ce
- Stadionul Naţional Lia Manoliu este aproape gata. Vezi cum arată acum
- Diamantele „iau ochii” investitorilor: creștere record a vânzărilor în 2011
- România, pe primul loc în regiune la valoarea investiţiilor greenfield
- Africa de Sud: cele mai severe condiţii meteorologice din ultimii 30 de ani
- Argentina nu mai vine pe „Naţional Arena“ din cauza complicaţiilor financiare
- Cum arăta Amy Winehouse la 18 ani
- Un Rolls-Royce echipat cu o mitralieră, scos la licitaţie
- Opt state din UE oferă românilor 147 de locuri de muncă