Adica, masini de politie cu girofar si nelipsitul SPP. Masina premierului a avut insa un hop dificil de trecut. Plecarea a fost intarziata de un tractor care se afla exact pe mijlocul ulitei pe care premierul trebuia sa o traverseze pentru a ajunge pe soseaua principala. Tractorul tragea de mama focului sa scoata un camion care tocmai derapase in sant. A fost nevoie de interventia energica a SPP-istilor pentru ca tractorul sa faca loc masinii premierului. Frumoasa viata la Cornu!

Cinteza e cu ochii pe bancherii straini
Nicolae Cinteza, seful supravegherii bancare, are mai nou preocupari foarte domestice. Plictisit, de-a lungul anilor, sa constate cum cad bancile fara ca departamentul pe care-l conduce sa se implice in vreun fel, Cinteza s-a apucat de curand sa urmareasca felul in care sunt denumite functiile de conducere in bancile straine care activeaza in Romania. Astfel, a trimis adrese in care arata ca unele denumiri nu respecta legislatia romaneasca. Trebuie sa recunoastem ca la acest capitol Cinteza a fost foarte vigilent. Daca supravegherea ar fi mers la fel de bine in ultimii ani, poate ca astazi am fi avut mai multe banci.

Inca un metrou rapid
O noua linie de metrou rapid de suprafata va fi construita pe actualul traseu al tramvaiului 34
(Gara de Nord – stefan cel Mare – Berceni). Motivul? Garniturile de metrou ramase dupa darea in folosinta a liniei similare de pe traseul tramvaiului 41 (Ghencea-Piata Presei Libere) si care trebuiau initial folosite pe acest traseu. Din cauza unei greseli de calcul, s-a constatat abia dupa ce garniturile au fost aduse din Olanda ca ele sunt prea inalte pentru a intra in Pasajul Lujerului. Asa ca, in timp ce bucurestenii care folosesc linia 41 circula in aceleasi tramvaie amarate – doar ca sunt frumos vopsite – norocosii din PantelimonBerceni vor beneficia de metroul olandez.

Restructurarea CFR ar trebui sa continue
De cativa ani buni, caile ferate incearca sa-si adapteze traseele astfel incat sa poata sa reduca pierderile. Aceasta restructurare este insa departe de a se fi terminat. Cea mai buna dovada in acest sens au primit-o, de Sarbatori, calatorii care au vrut sa vina de la Campulug spre Bucuresti. Oferta CFR-ului era clara: un autotren, cu doua vagoane care semanau cu cele de la metrou. In schimb, companiile auto puneau la dispozitia calatorilor un autocar modern, cu aer conditionat. In plus, tariful este comparabil cu cel pe care-l practica liniile ferate. De unde se vede ca restructurarea trebuie sa continue la CFR.

Baietii de la Adevarul economic nu stiu nici sa scrie, nici sa citeasca

Am trecut peste o notita care a aparut in Adevarul economic – un saptamanal care este scris atat de insipid incat poate fi folosit cu usurinta pe post de somnifer – pusa in pagina imediat dupa aparitia suplimentului „Top 100 – Cei mi bogati romani”. Toata presa romaneasca a comentat produsul jurnalistic al revistei Capital. Putini insa au facut-o atat de rautacios precum capetele inguste de la Adevarul economic. N-am vrut sa dam o replica, numai ca in ultimul numar de anul trecut, Adevarul economic reia, aproape cuvant cu cuvant, textul denigrator. Prilej cu care ii informam pe cei care conduc aceasta publicatie cu tiraj confidential ca daca ar fi citit cu atentie „Top 100” ar fi gasit raspunsul la intrebarile pe care si le pun. Din pacate, responsabilii de la Adevarul economic, un saptamanal ce aduce tot mai mult cu o combinatie intre Monitorul Oficial si un oficios al Guvernului, nu au vrut sau nu au putut sa se aplece mai mult asupra metodologiei dupa care a fost redactat produsul editat de revista Capital.