Peste 87% dintre dosarele de pensii au fost digitalizate

Ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Bogdan Ivan, a declarat că peste 87% dintre dosarele de pensii au fost digitalizate. „Astăzi peste 87% dintre dosare sunt deja actualizate”, a precizat oficialul la Guvern.

Marja pentru finalizarea acestui proces ar fi până la începutul anului viitor, chiar până în primăvară. Cu toate acestea, ținta este finalul anului 2023.

„Se lucrează foarte intens. Sperăm că în cel mai scurt timp. Ținta este până la final de an, dar eu aș vrea să iau marja până la începutul anului viitor, până în primăvară”, a mai declarat ministrul.

Digitalizarea la instituțiile publice din România

Pe de altă parte, ministrul a spus că un număr de 30 de instituții publice ale statului român vor putea să mute „interacțiunea directă de la ghişeu” în online. În acest sens, el a amintit că premierul Marcel Ciolacu a trasat foarte clar termenul de 30 octombrie. Până la această dată vor putea să fi setate de către fiecare minister proiectele clare care vor intra în această finanţare.

Potrivit acestuia, este vorba despre o finanţare de 524 de milioane de euro, bani care vor putea fi folosiţi pentru servicii de E-guvernare.

Ce instituții vor avea prioritate la digitalizare?

Oficialul a precizat că Ministerul Afacerilor Interne va avea prioritate în ceea ce priveşte digitalizarea. Este vorba despre toate documentele legate de naştere, căsătorie, divorţ, buletin, paşaport. Sunt vizate însă și Ministerul Muncii, ANAF şi Ministerul Finanţelor.

„O prioritate importantă este legată de Ministerul Afacerilor Interne – tot ceea ce înseamnă evenimente de viaţă legate de documente de naştere, căsătorie, divorţ, documente legate de certificatul de înmatriculare a unei maşini, permis, buletin, paşaport, zona de relaţie cu Ministerul Muncii, acolo unde vorbim despre evaluarea directă la zi a tot ceea ce înseamnă contribuţii din partea fiecărui om pentru sistemul naţional de pensii şi tot ceea ce înseamnă formulare care astăzi se depun doar în format fizic vor putea să fie depuse online.

O zonă foarte importantă o reprezintă ANAF, Ministerul Finanţelor, integrarea cu Spaţiul Privat Virtual, interacţiunea directă a companiilor şi a persoanelor fizice cu Ministerul Finanţelor şi ANAF”, a arătat ministrul.

Ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării a mai spus că din această lună România este parte a „nodului” eIDAS. Asta înseamnă că milioanele de români din afara ţării vor putea să beneficieze de accesul la aceste servicii de E-guvernare la fel ca orice cetăţean român aflat pe teritoriul României.