Mai precis, este vorba despre modelul Dacia Lodgy, care ar putea fi eliminat din producție în acest an. Dacia anunță că tot în 2021 va fi lansat și modelul Grand Duster. Noul model are o lungime de 4,5 metri și va fi decorată cu elemente de design asemănătoare cu cele folosite la modelul Sandero Stepway.

Modelul Grand Duster va fi prima motorizare hibrid, E-Tech, o versiune simplificată a celei de pe Clio, informează presa franceză. Este de așteptat ca noul model să iasă pe piață în toamna anului 2021.

Ce va mai avea nou Grand Duster

Presa din Franța mai spune că noul Grand Duster va avea un nou look pentru blocurile optice față, barele de protecție față-spate și va propune noi jante de aliaj și noi opțiuni cromatice.

Mai mult decât atât, la interior, Duster facelift va avea un nou tablou de bord și un ecran mai mare, iar la versiunea de vârf va avea o diagonală de 9.3 inch. În plus, modelul va pune la dispoziție noul sistem de infotainment Elias Link.

Cel mai important aspect legat de noul Grand Duster este introducerea unei versiuni mild-hybrid E-Tech cu motor pe benzină TCe de 1.3 litri și 130 de cai putere.

Dacia va renunța la motorul 1.5 Blue dCi pentru sistemul hibrid E-Tech de 140 CP. În plus, gama va include noile motoare 1.2 TCe și 1.5 TCe, derivate din actualele 1.0 și 1.3 TCe, asocitae cu tehnologie mild-hibrid 48V.

Dacia Grand Duster va fi primul SUV cu 7 locuri pe care producătorul român îl va pune la vânzare, si ar fi și primul care va avea doar trancțiune exclusivă pentru roțile din față, fără opțiune de tracțiune integrală. Această schimbare vine ca parte a folosirii platformei CMF-B, care nu poate fi produsă cu tracțiune integrală la Pitești fără o schimbare a liniei de producție, însă nici pentru Dacia Grand Duster, și nici pentru Dacia Duster 3 nu se va întampla asta, notează idevice.ro.

Dacia Grand Duster ar trebui să fie mai scumpă decât modelele aflate acum pe piață pentru că va fi mai mare, și va aduce multe noutăți, însă cât de mult va costa, în final, rămâne de văzut.