Transformarea digitală nu este un imperativ nou pentru liderii de afaceri, care înțeleg oportunitățile, provocările și avantajele acesteia. Într-un sondaj privind digitalizarea IMM-urilor, realizat în perioada 14 aprilie – 20 iunie 2022, aproape 70% dintre companii consideră digitalizarea afacerii un aspect important sau foarte important. 

 Cu toate acestea, potrivit Indicelui Economiei și Societății Digitale (DESI) instituit de Comisia Europeană, ponderea IMM-urilor care au cel puțin un nivel de bază de intensitate digitală este de doar 22%, iar procentajul întreprinderilor care fac schimb electronic de informații de doar 17%, cele mai scăzute din Uniunea Europeană.

 În prezent, potrivit aceluiași raport, 12% dintre IMM-urile din România efectuează vânzări online. Adoptarea tehnologiilor avansate, cum ar fi tehnologia de tip cloud, a atins doar 11%, în comparație cu media UE de 34%. În ceea ce privește inteligența artificială, doar 1% dintre întreprinderile românești au adoptat astfel de tehnologii, media UE fiind de 8%. 

 Companiile românești au un drum lung de parcurs, iar succesul va depinde și de abilitatea mediului de afaceri de a crea o cultură care îmbrățișează schimbarea, experimentarea și învățarea continuă. Prin proiectul național „Digital Up – Dezvoltare Antreprenorială pentru IMM-uri”, CONAF își propune să informeze antreprenorii privind necesitatea transformării digitale a afacerilor, să lămurească concepte prea puțin înțelese, să îndrume IMM-urile spre programele de ajutor oferite de stat și să acorde un sprijin în drumul oricărui business spre digitalizare.

 „Am observat că avem noțiuni diferite despre conceptul de digitalizare. Statisticile ne descriu o situație alarmantă: mai puțin de un sfert din companiile românești navighează cu succes transformarea digitală. Cum noua realitate a economiei globale este incertitudinea, consolidarea unei companii prin digitalizare devine un exercițiu aproape obligatoriu pentru dezvoltarea afacerii. Chiar dacă România este codașă la multe categorii, este și de datoria noastră să schimbăm statisticile Uniunii Europene. Astfel, am venit cu această provocare, pentru că am înțeles că acest proces de transformare poate fi un instrument extrem de util, dacă este suficient de bine înțeles. Trebuie să aducem în fața antreprenorilor soluții punctuale pentru o dezvoltare sustenabilă a unui potențial uriaș pe care inteligența românească îl are.” a declarat Cristina Chiriac, președintă CONAF.

 Lansarea proiectului „DIGITAL UP” a avut loc pe 12 septembrie la Constanța, urmând ca pe 19 octombrie să ajungă la Brașov, atunci când, la Qosmo Hotel, de la ora 10:30, vom relua dezbaterile privind identificarea soluțiilor digitale pentru SCALE UP businessurilor românești. 

Evenimentul va fi moderat de Alessandra STOICESCU și va începe cu un mesaj video din partea ministrului Cercetării, Inovării și Digitalizării, Sebastian BURDUJA, iar speakerii prezenți la cea de-a doua ediție Digital Up vor fi Cristina CHIRIAC, Președintă CONAF, Adrian Ioan VEȘTEA, Președintele Consiliului Județean Brașov, Marius POȘA, Subsecretar de stat în ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Felix PĂTRĂȘCANU, Owner FAN Courier, Florin VIȘOIU, National Sales Director Vodafone Business, Aurelia FLOREA, Organizational Development & HR Director Miele Tehnica, Bogdan MICU, CEO Alpin Holding Corporation, Teodora MORARU, Board Member & Software Developer Autentica și Admin, Cosmin ROȘIA, Director General al Camerei de Comerț și Industrie Brașov, Marius GHENEA, Managing Partner Catalyst Romania, Nicoleta MUNTEANU, Vicepreședintă CONAF și fondator Kids in Business, Alexandru BĂLOI, Global Partner Solutions Director Microsoft România, Florin DUMITRU, Managing partner UnifiedPost Business Solutions, Robert SIMILEA, Membru al World SPA Organization, Gabriel SÎRBU, CEO South, East & Iberia Trans.eu și Dan DOROFTEI, Antreprenor consultant în sănătate.