Organizatorii evenimentelor sunt conștienți de această dedicare și de acest entuziasm al nostru și de aceea s-au gândit cum să ne lase fără cea mai mare grijă în periplul nostru printre scene și standuri: grija banilor, unde îi ținem și cum facem să nu ne cadă din buzunar sau din portofel.

Sistemul bazat pe token-uri sau jetoane era cel mai popular mijloc de plată, atunci când s-a renunțat la varianta cu numerar. Există încă multe evenimente care funcționează pe sistemul analogic de jetoane. Tranziția de la numerar a făcut însă un pas mai departe prin tehnologia RFID. Este un fenomen similar cu introducerea sistemelor de citire TITO în locul recipientelor pentru monede, care erau parte integrantă din sloturi. Diferența este că TITO acceptă numerar, în timp ce tehnologia RFID are ca intermediari niște brățări, care pot fi încărcate prin plata în numerar sau cu cardul de credit. Astfel, purtătorii se pot bucura de efectuarea plăților doar prin apropierea accesoriului de la mână, fără a avea grijă portofelului. Poate fi vorba și de un card ca oricare altul pe care îl ai, pe care știi deja cum să îl folosești ca instrument de plată.

Evenimentele mari vin la pachet cu un labirint amețitor de cozi pentru orice, de la mâncare și băuturi, la atracții și, bineînțeles, toalete. Deși în privința toaletelor nu ai de ales și trebuie să aștepți, metoda RFID îți îmbunătățește experiența achiziționării de bunuri și servicii de la furnizori. Rareori vei mai ajunge să te simți blocat și să ai senzația că timpul stă în loc, poate doar în intervalele happy hour. Reducerea timpului de așteptare este un avantaj și pentru cei care au ales să vândă în cadrul evenimentelor. Cu cât totul se mișcă mai repede, cu atât cresc profiturile.

Sistemele bazate pe numerar pot crea un efort inutil atât pentru personal, cât și pentru manageri. Deoarece este vorba despre o infrastructură temporară și de un personal sezonier, controlul numerarului este la un nivel scăzut. Dacă lucrurile pornesc pe picior greșit de la sursă, nici participanții nu se vor bucura de potențialul maxim pe care îl poate atinge organizarea.

Festivalurile și evenimentele oferă o oportunitate uriașă brandurilor care urmăresc activitățile de sponsorizare. Tehnologia RFID oferă date despre consumatori, despre preferințele și obiceiurile lor, care pot fi utilizate în realizarea unor strategii de marketing de succes. Acest lucru vine în beneficiul consumatorilor și nu doar al brand-urilor. Imaginează-ți cum ar fi să ți se citească gândurile și ceea ce plutește pe un norișor în mintea ta să devină realitate la următoarea ediție organizată? RFID lucrează în această direcție.

Dacă te afli la un eveniment concentrat în jurul mâncării, precum Street Food Delivery, iar tu ești genul de persoană care adoră mâncarea atât de mult, încât vezi acțiunea de a mânca precum un hobby, știi cum e să fii irascibil atunci când aștepți prea mult după fructul dorințelor tale. În loc să pierzi timp numărând bancnotele, să aștepți până cel de dincolo de tejghea repetă acțiunea și îți înmânează restul, mai bine privești cum sunt mixate ingredientele în wok-uri și adulmeci mirosul apetisant care are să-ți încânte nu doar simțul olfactiv, ci și papilele, astâmpărându-ți într-un final foamea.

Acum imaginează-te la un festival de muzică, așteptând concertul trupei tale preferate. Ei apar pe scenă, tu stai încă la coadă pentru a-ți cumpăra băutura preferată. Dacă tot vei avea parte de o experiență unică, de ce să nu o transformi în ceva de neuitat? Continui, cauți în portofel, iar ceea ce găsești nu e de ajuns. Începe prima piesă din repertoriu. Îți spui în gând că era ideal să fi avut o brățară pe care să o încarci cu o sumă mai mare, posibil a fi revendicată la final, în caz că ai gândit în termeni prea mari și nu ai fost atât de cheltuitor pe cât credeai.