Într- o scrisoare transmisă ministrului Transporturilor, Dan Marian Costescu, comisarul European pentru Politică Regională, Corina Crețu îi solicită accelerarea implementării proiectelor din acest domeniu, finanţate prin Fondurile structurale şi de investiţii europene (FESI). ,,Sunt îngrijorată de ritmul lent în pregătirea proiectelor privind infrastructura de transport din cadrul Programului Operaţional pentru Infrastructură Mare pentru perioada 2014- 2020, dar şi de numărul mare de proiecte ce riscă să nu fie finalizate. Deşi Comisia Europeană a aprobat fazarea a 30 din cele 123 de proiecte de transport pentru perioada 2007-2013, autorităţile naţionale nu au reuşit să trimită la Bruxelles toate documentele necesare pentru acestea, aşa încât există riscul ca România să nu poată folosi banii europeni alocaţi şi va fi nevoită să suporte din bugetul naţional cheltuielile necesare pentru finalizarea proiectelor”, i-a transmis Corina Crețu ministrului Transporturilor. În privinţa utilizării Fondurilor structurale şi de investiţii europene în domeniul transporturilor în actuala perioadă de programare (2014-2020), Creștu a precizat că ,,există întârzieri semnificative în pregătirea financiară şi tehnică a unei rezerve de proiecte mature necesare pentru îndeplinirea obiectivelor Programului Operaţional pentru Infrastructură Marex”.

“Lipsa unor proiecte mature şi cheltuielile insuficiente vor putea duce în cele din urmă la dezangajarea fondurilor extrem de necesare pentru reţeaua de transport a Comisarul European a adăugat, de asemenea, că este necesară adoptarea rapidă a Master Planului General de Transport, în forma agreată în cadrul negocierilor din 2015 dintre Comisia Europeană și Guvernul României”, a punctat comisarul european.

Pentru Programul Operațional pentru Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020, România
are alocate aproximativ 9,4 miliarde de euro atât prin Fondul european de dezvoltare regională, cât și prin Fondul de coeziune. Mai mult de jumătate din finanțarea totală (inclusiv cofinanțarea națională) pentru POIM — 6,8 miliarde de euro — sunt prevăzute pentru infrastructura de transport, 37% pentru dezvoltarea sectorului de mediu, iar 5% pentru sectorul energetic.