Televoice

Compania Televoice este deţinătoarea brandului Evolio, lansat în urmă cu zece ani de Liviu Nistoran (foto), cel care a ocupat în trecut poziţia de preşedinte al Autorităţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii. Compania a fost la un moment dat unul dintre primii jucătorii pe piaţa de echipamente GPS, dar şi pe cea de tablete. În istoria sa, compania a comercializat telefoane mobile, eBook readere, notebookuri, camere video şi ceasuri inteligente. În prezent, în portofoliul companiei, se regăsesc drone, trotinete şi biciclete electrice. Printre produsele lansate în 2017 se numără trotineta electrică  X-Go, ideală pentru transportul urban. Aceasta are o autonomie de până la 20 de Km şi este la fel de uşoară precum o trotinetă normală, cântărind doar 7 Kg. Televoice a înregistrat anul trecut afaceri de peste 3 milioane de euro. 

 

    

 

 

 

 

Arobs Transilvania Software

Înfiinţată la Cluj-Napoca în 1998, Arobs Transilvania Software este o companie specializată în furnizarea de soluţii IT. Arobs şi-a diversificat pe parcurs profilul activităţilor, devenind distribuitor naţional de sisteme complete de navigaţie GPS gama Mio şi de tablete mărcile Archos şi 3Q. În 2012, Smailo a devenit cel mai bine vândut sistem de navigaţie din România, iar împreună cu brandul Mio au propulsat Arobs ca şi cel mai mare distribuitor naţional de sisteme de navigaţie. Compania are în derulare mai multe proiecte pentru partenerii străini, în special din domeniile auto şi farmaceutică. De asemenea, numărul clienţilor care folosesc soluţia TrackGPS, de monitorizare a flotelor auto a crescut considerabil. Cifra de afaceri a companiei a crescut de la 11 milioane de euro în 2014 la 20 de milioane de euro în 2016.  Numărul de angajaţi a crescut de la 320 în 2014, la 457 anul trecut, iar recrutările continuă.

    Aerostar

După anul 2000, firma băcăuană a demarat un ciclu de transformare şi retehnologizare. Proiectele companiei din prezent au în vedere înlocuirea unor produse/servicii din domeniul apărării cu cele mai noi generaţii. Anul trecut, compania a finalizat şi pus în funcţiune o linie pentru acoperire pe bază de acid tartric şi sulfuric precum şi o nouă capacitate de vopsirea automată pentru piese şi subansamble. “Sunt investiţii importante pentru creşterea productivităţii şi în ceea ce priveşte respectarea cerinţelor de mediu”, potrivit directorului general al companiei Grigore Filip. Cheltuielile pentru investiţiile efectuate anul acesta, finanţate integral de Aerostar, depăşesc 11 milioane lei. Tot anul acesta, Aerostar a semnat un contract de colaborare cu firma americană Raytheon International Defence System, privind colaborarea în domeniul echipamentelor şi componentelor aferente sistemului integrat multilevel de apărare aeriană. Compania a realizat, anul trecut, o cifră de afaceri de  aproape 80 milioane euro şi un profit de peste 12 milioane euro. În prezent, Aerostar are 2.100 de angajaţi proprii şi colaboratori.

 

    Visual Fan

Allview este un brand creat în 2004 de către firma braşoveană Visual Fan, deținută de Lucian Peticilă (foto). Sub acest brand sunt comercializate telefoane mobile, tablete, sisteme pentru case inteligente şi accesorii telecom. Dacă în 2013 firma înregistra venituri de 28 milioane de euro, anul trecut, acestea s-au apropiat de pragul de 70 de milioane de euro. Compania a fost numărul doi pe piaţa locală de telefonie mobilă după Samsung, fiind depăşită anul acesta de chinezii de la Huawei. Printre produsele lansate în 2017 se numără  X4 Soul Infinity, primul smartphone cu ecran 18:9, smartphone-ul P9 Energy Lite şi becurile inteligente și comutatorul de scene wireless. Brandul Allview este prezent pe pieţele IT&C din Polonia, Bulgaria, Germania, Spania, Ungaria, Olanda, Moldova, Serbia, Muntenegru, Macedonia, Bosnia şi Hertegovina, Republica Cehă, Malta, Cipru, Grecia, Lituania, Slovenia, Letonia şi Estonia.

    Elmas

 

Anual, experţii Elmas gândesc şi construiesc între cinci şi șapte proiecte noi, unele dintre acestea de mare anvergură și cu un grad ridicat de inovație. Doar în ultimii doi ani au fost dezvoltate mai multe sisteme de parcare auto pe suprafeţe mici, cât și o soluție automatizată de arhivare. De asemenea, realizări importante sunt dezvoltarea secției de upcycling stivuitoare Linde, demararea producției de poduri rulante tip V – sistem Demag și obținerea acreditării RENAR pentru propriul laborator de încercări. Cu o expertiză bogată în domeniul elevatoarelor, specialiștii companiei din Brașov lucrează la un ascensor care să înlocuiască celebrele pasarele pietonale, cum sunt cele de pe DN1. Cele mai importante proiecte finalizate în ultimul timp sunt deschiderea unui centru de distribuție a ascensoarelor la Cernica, în județul Ilfov, și realizarea unui sistem fotovoltaic pentru hala de producție macarale industriale și structuri metalice din Brașov.
Compania a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 26,6 milioane de euro, în creștere cu peste 15% față de 2015,  și un profit de aproape 1,2 milioane euro.

    Total Soft

 

În 2016, TotalSoft a fost achiziționată de către Logo Software, cel mai important furnizor de soluții software din Turcia. Alături de TotalSoft, Logo Group este acum cel mai mare furnizor independent de software din Europa de Sud-Est, cu peste 85.000 clienți în 46 țări. Sub umbrela Logo Software, TotalSoft a fost organizată în două divizii de business, fiecare având propria echipă de angajați. Una este cea de Enterprise Application Solutions (EAS), care furnizează soluții dedicate companiilor și care vizează cu precădere piața din România – unde TotalSoft este lider pe piața de ERP. A doua divizie este Financial Services Unit, al cărei obiectiv principal este să facă Charisma Leasing una dintre printre primele trei soluții la nivel global. Până la finalul anului, TotalSoft va deschide un nou birou în zona Frankfurt, menit să deservească clienții care operează în țările europene, precum și să promoveze și să implementeze soluțiile Charisma, în special în UE. „Obiectivul companiei este ca, pentru sectorul financiar, Charisma Leasing să devină una dintre primele trei soluții la nivel global“, a declarat Onder Eren, CEO, TotalSoft (foto). Cifra de afaceri estimată pentru 2017 este de aproximativ 20 milioane euro. În prezent, TotalSoft are 480 de angajați. În 2018, compania intenționează să-și extindă echipa cu aproximativ 70 de noi membri.

    Bitdefender    

Bitdefender, fondată de Florin Talpeș (foto), este una dintre cele mai cunoscute companii româneşti peste hotare. Printre realizările anului acesta se numără lansarea tehnologiei Hypervisor Introspection, armă de ultimă generație contra amenințărilor complexe care țintesc centrele de date ale companiilor. Bitdefender va lansa în 2018 a doua versiune a Bitdefender BOX, primul produs hardware al Bitdefender, care folosește expertiza de peste 16 ani a companiei în segmentul software și înglobează 21 de brevete de invenţie înregistrate de cercetători. Bitdefender SRL a raportat în anul fiscal 2016 o cifră de afaceri de 98 milioane euro lei și un profit net 6 milioane euro. Bitdefender are în prezent peste 1.300 de angajați, o creștere de 100% în ultimii trei ani. Aproximativ 1.000 dintre angajați se află în sediile din București, Iași, Cluj-Napoca și Timișoara. Bitdefender are birouri locale în SUA, Marea Britanie, Germania, Italia, Danemarca, Franța și Emiratele Arabe Unite.

 

    SAP România

Principala realizarea a SAP România este transformarea centrului de consultanță lo­cal în cel mai im­portant centrul european pentru tehnologiile SAP. „Specialiștii SAP România lucrează la dezvoltarea unor proiecte ino­va­toare pentru cli­enții din Europa care un impact major atât asupra industriei de IT, cât și asupra sec­toarelor de acti­vi­tate în care clienții SAP activează“, a declarat Cristian Popescu, CEO, SAP România (foto). Din punct de ve­dere al cifrelor, anul acesta SAP şi-a mărit numărul de angajați cu peste 50%, de la 371 de specialiști la începutul anului 2016, la 571, în septembrie 2017. Anul trecut, compania a avut o creștere de 80% a profitului față de 2015, de la 10 milioane de euro, la 18 milioane în 2016, la o cifră de afaceri de 57 milioane euro. Compania ajuns la peste 600 de clienți pentru care a demarat proiecte de transformare digitală. Printre clienții noi se numără lanțul de restaurante McDonald’s, producătorul de tâmplărie și uși Electric Plus, dealerul de camioane EVW, retailerul de haine Nissa, lanțul de magazine de bricolaj Dedeman sau producătorul de energie Hidroelectrica.

 

 

ABN Systems International

Fondată în anul 2002, ABN Systems International este unul dintre principalii furnizori de echipamente telecom, soluţii de comunicare mobilă si accesorii de pe piaţa locală. Compania a realizat venituri de 17,5 milioane de euro şi un profit de peste 1 milion de euro, anul trecut. Firma deţine brandul Tellur care în 2016 a fost lansat în ţări precum Germania, Franţa, Italia, Marea Britanie, Spania, Polonia, Grecia, Ucraina, Moldova, Albania, Croaţia şi Africa de Sud, prin parteneri locali. Anul acesta, extinderea a continuat cu Ungaria, Slovacia, Austria şi  Elveţia. “Ne dorim ca în cinci ani Tellur să ajungă în top 5 branduri de accesorii telecom din Europa”, spune George Barbu, director comercial ABN Systems. Brandul românesc cuprinde peste 1.000 de produse în portofoliu. Printre cele mai populare produse Tellur care vor susține dezvoltarea acestuia în perioada următoare, se numără căștile Morpheus Zeal, încărcătoarele certificate Qualcomm 3.0, bateriile externe 3 în 1, precum și husele de piele și carcasele premium. Compania are în prezent peste 50 de angajaţi.

Renault Technologie Roumanie

Renault Technologie Roumanie (RTR) este cel mai mare centru de inginerie al grupului Renault din afara Franţei. Anul trecut, acesta a împlinit zece ani de activitate. Peste 2.500 ingineri lucrează în cadrul RTR în trei locaţii: Bucureşti, Mioveni şi Titu, pentru proiectarea şi adaptarea modelelor gamei Dacia şi Renault pe diverse segmente de vehicule sau de mecanică.  Modelele Logan, Logan MCV, Sandero, Sandero Stepway, Duster, Lodgy si Dokker Logan poartă şi semnătura inginerilor români de la RTR. Centrul Tehnic Titu, inaugurat pe 15 septembrie 2010, este al doilea centru de încercări al Renault, cu nouă tipuri de piste, cu o lungime totală de peste de 30 km, care reproduce condiţii de rulare din lumea întreagă. Renault Technologie Roumanie a realizat anul trecut o cifră de afaceri de aproape 175 milioane de euro şi un profit de peste 6 milioane euro.