este o adevarata mana cereasca. Cel mai mult par a castiga firmele care realizeaza materiale publicitare. Reprezentantii Asociatiei Producatorilor si Importatorilor din Industria de Publicitate (APIIP) estimeaza ca, in timpul campaniei, comenzile pentru tiparirea de afise si fluturasi ori pentru inscriptionarea a diverse obiecte au crescut cu circa 30-35%. si agentiile de publicitate au mai mult de lucru in aceasta perioada, dar marea majoritate refuza sa vorbeasca despre relatiile pe care le au cu partidele. Iar daca pentru posturile de radio si televiziune legea interzice preluarea de publicitate platita, un studiu al Institutului de Politici Publice arata ca, in presa scrisa, doar in prima saptamana de campanie s-a tiparit reclama electorala de aproape un milion de dolari.Dincolo de postere, baloane ori videoclipuri, candidatii au nevoie si de altfel de servicii. Pentru a afla cum stau la capitolul popularitate, ei apeleaza la institutele de sondaje, a caror cifra de afaceri urca in anii electorali. Iar pentru a-si imbunatati imaginea, politicienii folosesc din ce in ce mai des cunostintele unor consultanti, fie ei romani ori straini. Un sfatuitor de campanie poate incasa mii sau chiar zeci de mii de euro de la un singur candidat.Cum sunt preferate manifestarile electorale cu cel putin cateva sute de spectatori, si firmele care detin instalatii de sonorizare performante au scos bani buni in ultimele saptamani. Sume frumoase, de la 200 la 1.500 de euro pe aparitie, au intrat si in buzunarele artistilor mai mult sau mai putin cunoscuti, chemati pentru a incalzi atmosfera.Ceea ce ramane de vazut acum este cum vor justifica partidele banii folositi, legea permitandu-le, in mod cel putin ciudat, sa cheltuiasca mai mult decat le da voie sa stranga.