Vorbind despre inovaţii precum Uber, Facebook, reţelele 4G sau despre computerul care generează algoritmi de scriere a ştirilor pentru Los Angeles Times, el a afirmat că 'lumea devine tot mai rapidă şi înlăturăm complexitatea din orice'.

El a citat un articol din TechCrunch, potrivit căruia 'Uber, cea mai mare companie de taxi din lume, nu deţine niciun autovehicul; Facebook, cel mai popular proprietar de media, nu creează niciun conţinut; Alibaba, cel mai mare retailer, nu are inventar, iar airbnb, cel mai mare site din lume pentru închirierea de locuinţe, nu deţine nicio proprietate'. 'Ceva interesant se întâmplă', a adăugat el.

Afirmând că 'este un moment fantastic pentru a fi creator' şi din nefericire 'un moment bun pentru a fi un demolator', Friedman încearcă să evidenţieze faptul că atunci când lumea se schimbă atât de repede există atât oportunităţi, cât şi provocări, dând exemplul grupării Statul Islamic (SI), care foloseşte instrumente ca Google şi What's APP ca pe un sistem de comandă.

În timpul acestei perioade de schimbare rapidă, Friedman susţine că 's-a terminat oficial cu rezultatele medii pentru ţări' şi că fiecare stat trebuie acum să facă faţă competiţiei globale, încălzirii globale şi impactului globalizării asupra propriei capacităţi naţionale.

Friedman este un bine-cunoscut jurnalist şi editorialist în SUA şi a câştigat trei premii Pulitzer. Articolele sale s-au axat pe temele globalizării, terorismului sau Orientului Mijlociu.

Cartea 'The World Is Flat – A Brief History of the Twenty-first Century' l-a ajutat pe Thomas Friedman să devină cunoscut la nivel mondial, fiind percepută ca o metaforă pentru uniformizarea şanselor din punct de vedere comercial, toţi competitorii având oportunităţi egale, notează Xinhua. AGERPRES