„Cred că ne-ar trebui câteva ore ca să vorbim de investiții publice. Alocăm resurse financiare extrem de importante pentru investiții. În primul rând în infrastructura de transport. Obiectivul nostru în următorii 10 ani este construcția a 3.000 de km de autostradă şi de drumuri expres, care să asigure conectarea tuturor regiunilor României la infrastructura de transport europeană și, de asemenea, să asigure legături pe profil de autostradă între toate regiunile țării.

Evident, avem tronsonul Sibiu-Pitești pe care deja avem un tronson care este în construcție, s-a semnat contractul pe al doilea tronson, tronsonul 5, Pitești- Curtea de Argeș. Urmează să se stabilească câștigătorul pentru tronsonul 4.

Legătura între Moldova și rețeaua de transport europeană se va realiza pe Autostrada Unirii, autostrada Târgu Mureș-Iași-Ungheni, de asemenea, pe Autostrada Bacău-Brașov și legătura cu Coridorul IV pan-european se va realiza prin drumul expres care va lega București-Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău, se va duce până la ieșirea din țară, pe la Siret, care asigură practic conectarea Moldovei, Coridorul IV pan-european și, mai ales, să asigure creșterea accesului și accesibilității pentru portul Constanța la transportul de mărfuri și de persoane din nord-estul Europei”, a transmis Ludovic Orban la TVR1.

Infrastructura feroviară a fost tratată ca o „Cenușăreasă” a transportului

„Pentru fiecare există un plan în care avem stabilit când semnăm contractul pe studiul de fezabilitate, când se aprobă indicatorii tehnico-economici, termenul de proiectare și termenul de construcție pentru fiecare tronson de autostradă sau de drum expres, care este prevăzut în planul nostru de dezvoltare a infrastructurii de transport. Același lucru e valabil pentru transportul feroviar şi aici vreau să fac o scurtă paranteză.

Din păcate, în ultimii 30 de ani infrastructura feroviară și transportul feroviar au fost tratate ca o „Cenușăreasă” a transportului, în condițiile în care, la nivel european, transportul feroviar și transportul naval reprezintă o prioritate în dezvoltare, pentru că este un transport ecologic, un transport care asigură confort și siguranță pentru cetățeni și o deplasare relativ rapidă. Din cauza asta vom aloca resurse importante în dezvoltarea infrastructurii feroviare.

Evident, legătura între Constanța și Curtici, mai avem de semnat două contracte între Caţa și Apața și, de asemenea, rezolvată problema legăturii între Predeal și Brașov. În rest, pe toate tronsoanele sunt contracte semnate, sunt în diferite faze, fie de proiectare, fie de execuție. Modernizarea și electrificarea legăturii Cluj-Oradea, de exemplu, pentru a putea asigura accesul la rețeaua feroviară, pe la Episcopia Bihorului, este un proiect care e de mult, de 30 de ani, se vorbește despre el și nimeni până acum nu l-a abordat frontal. Noi deja am semnat contractul și se fac studiile tehnice și urmează să intre în fază de execuție.

De asemenea, vrem modernizarea rețelei feroviare, în primă fază pe axele principale de transport Moldova, reţeaua feroviară din Moldova. De asemenea, rețeaua feroviară din sudul României care trece pe la Craiova, Turnu Severin, care este o axă de transport”, a conchis Ludovic Orban.

Sursă foto: INQUAM Octav Ganea