Pasiunea românilor pentru fotbal s-a constituit într-o nișă deloc de neglijat de către agențiile de turism. Fie că vorbim de deplasările echipei naționale sau ale celor de club, volumul vânzărilor depinde foarte mult de calibrul adversarilor românilor, ­respectiv de miza partidei. Cu cât echipa adversă este mai cunoscută, cu atât numărul fanilor care însoțesc jucătorii în deplasare este mai ridicat.
„Suporterul român este diferit de cel din străinătate. Nu își însoțește echipa oriunde pentru a o sprijini, pentru el contează mult și destinația“, spune Florin Leonte, director general al Danco Pro Communication, turoperatorul oficial al echipei naționale. Potrivit acestuia, în funcție de echipele pe care le întâlnește naționala, vinde într-un an de la câteva zeci de pachete la câteva mii.
Aceleași criterii stau și la baza tarifelor, astfel încât un fan al selecționatei de fotbal a României poate cumpăra pachete de trei zile la tarife cuprinse între 200 și 1.000 de euro, în preț fiind incluse biletele de avion și transferurile, biletul la meci, respectiv două nopți de cazare cu mic dejun la un hotel de patru stele. În preliminariile pentru ultimele două campionate (Mondialul din Africa și Europenele din Polonia și Ucraina) cele mai cumpărate pachete de către suporteri au fost pentru meciurile cu Franța.
„Parisul atrage, iar mulți dintre cei care au făcut deplasarea și-au dorit să-l viziteze. Plus că echipa Franței are jucători importanți la nivel mondial, lucru care contează pentru suporterul român“, mai precizează Leonte. Potrivit lui, acest segment de nișă re­prezintă circa 4% din cifra de afaceri a agenției, care în anul 2009 a fost de 12 milioane de euro. Afirmația îi este susținută şi de Gheorghe Fodoreanu, președintele In­vitation Romania Travel, care afirmă că meciul Franța-România, disputat la Paris, în preliminariile Campionatu­lui European, a atras 2.000 de suporteri ­ro­mâ­ni. 
Echipele de club, mai avantajate
Spre deosebire de echipa națională, clu­burile au parte de rivali cu renume, de meciuri jucate pe cele mai frumoase stadioane ale Europei (Allianz Arena, Anfield Road, Stadio Olimpico, City of Manchester Stadium), care implicit atrag mai mulți suporteri. La fiecare meci de Liga Campionilor sau la meciuri din Campionatul Angliei sau Spaniei, agențiile de turism primesc zeci de cereri. Dar și tarifele pachetelor sunt mult mai mari, ajungând și la 1.000 de euro pentru o deplasare de două zile.
Specialiștii din domeniu apreciază acest segment ca fiind cel mai dinamic. Potrivit lui Fodoreanu, la un meci din Europa League se vând, în medie, 250-300 de pachete. Cele mai ieftine sunt biletele destinate galeriilor, incluzând călătoria cu autocarul, cazarea și biletul la meci, pentru care suporterul plătește 100-150 de euro. Deplasarea cu avionul și cazarea la patru stele ridică prețul peste 400 de euro. Pentru sponsori și suporterii VIP, sunt configurate pachete în valoare de 600-800 de euro.
Nișa pachetelor turistice cu bilete la diferite evenimente sportive este estimată la câteva milioane de euro. „Este o piață în creștere. Am avut pachete la Campionatul Mondial de Fotbal din Africa, cu prețuri între 3.400 și 11.000 de euro, și s-au vândut toate“, arată Fodoreanu. Tot în creștere este și numărul pachetelor „tailor made“. În acest an, 30 de români au solicitat agenției de turism Euria sejururi care să includă și bilete la diverse meciuri ale echipelor românești.