A treia cea mai mare economie din Asia se luptă de săptămâni întregi pentru a controla creșterea cazurilor de covid-19.

Sute de mii de cazuri noi sunt raportate în fiecare zi, iar economiștii își regândesc previziunile de creștere, de două cifre, un semnal de alarmă pentru o țară care a intrat în recesiune anul trecut pentru prima dată în aproape un sfert de secol, scrie CNN.

Premierul Narendra Modi a rezistat până acum apelurilor de a impune un nou lockdown total, chiar dacă multe regiuni și-au anunțat propriile restricții dure.

Între timp, mai multe industrii globale care se bazează pe India încep să-și facă griji. Dacă criza se va agrava, totul, de la îmbrăcăminte și produse farmaceutice, până la servicii financiare și transport maritim, toată lumeava resimți acest șoc.

Aproximativ 80% din volumul comerțului mondial de mărfuri se realizează cu ajutorul navelor, iar India asigură multe dintre echipajele lor. Peste 200.000 din aproximativ cei 1,7 milioane de navigatori la nivel mondial provin din India. Mulți dintre ei au rang de ofițer și roluri care necesită abilități importante.

„Sperăm că lucrurile se vor îndrepta și această situație poate fi rezolvată”, a declarat Guy Platten pentru CNN Business. În caz contrar, asta ar duce o „penurie majoră de navigatori”, care ar „perturba lanțul global de aprovizionare”, a adăugat el.

Deoarece multe țări au interzis zborurile din India, este deja imposibil ca echipajele să fie schimbate. René Piil Pedersen, șef de relații maritime la Maersk, cea mai mare companie de transport maritim de containere din lume, speră că țările încep să facă distincția între călătorii obișnuiți și navigatori.

În caz contrar, spune el, lumea s-ar putea confrunta atât cu o amenințare serioasă pentru fluxurile globale de marfă, cât și cu o „criză umanitară”.

Criza de navigatori

În 2020,pandemia a aruncat transportul mondial în haos aproape 200.000 de navigatori, care au rămas blocați luni întregi din cauza închiderii porturilor și rămânerii avioanelor la sol. Unii începuseră să-și numească navele „închisori plutitoare”. Pedersen se teme de o revenire la acest scenariu în cazul în care criza Covid-19 din India va continua.
Experții spun că vaccinarea navigatorilor ar putea fi o soluție, dar s-ar putea dovedi greu de executat.

Consecințe pentru industria farmaceutică mondială

Vestea proastă nu se termină aici. Ar putea exista și alte consecințe pentru industria farmaceutică mondială. India este cel mai mare furnizor mondial de medicamente generice( copii ale produselor farmaceutice de marcă care au aceleași efecte, dar costă mai puțin). În Statele Unite, 90% din toate rețetele sunt pline cu medicamente generice.

„Cele mai multe țări depind de India pentru medicamente generice, iar India depinde de China pentru materie primă. Va fi o mare lovitură pentru lanțul global de aprovizionare farmaceutică dacă comerțul dintre cele două este perturbat”, a declarat Tinglong Dai, profesor la Johns Hopkins Carey Business School.

Exportator de textile și încălțăminte

India este și unul dintre cei mai mari exportatori de textile din lume, iar industria se confruntă cu o lipsă a forței de muncă. În principalele centre de producție a articolelor de îmbrăcăminte din Delhi și Bangalore, state cu un număr mare de infectări, absenteismul printre lucrători este de până la 50%, potrivit firmei de consultanță Wazir Advisors.

Băncile mari și firmele de contabilitate se străduiesc să-și păstreze operațiunile online pe linia de plutire, având în vedere cât de importantă este India pentru birourile lor.