În plus, Delta Air Lines a luat o opţiune şi pentru alte 100 de aparate A321neo. 

Toate aceste noi avioane ar urma să fie echipate cu motoare Pratt & Whitney iar primele livrări sunt aşteptate în primul trimestru din 2020. 

Delta subliniază că avioanele A321neo pot transporta până la 197 de pasageri, consumă cu 12% mai puţin kerosen comparativ cu A321 clasice, îi vor permite să îşi reînnoiască flota de avioane capabile să zboare pe distanţe medii. "Aceasta este tranzacţia adecvată care vine la momentul oportun pentru clienţii, angajaţii şi acţionarii noştri", a declarat directorul general de la Delta, Ed Bastian. 

Acest contract majorează ponderea Airbus pe segmentul avioanelor monoculoar şi scoate în evidenţă de asemenea tensiunile dintre Delta şi Boeing. 

Constructorul aeronautic american a fost devansat de două ori de către competitori în cazul contractelor de vânzări către Delta. La începutul acestui an, producătorul canadian Bombardier a încheiat cu Delta un acord privind vânzarea 75 de aparate de tip CS-100, un contract pe care Boeing l-a atacat ulterior pe motiv de preţ de dumping şi a reuşit să obţină impunerea unor taxe vamale de aproape 300% pentru fiecare avion de tip CSeries pe care constructorul canadian Bombardier îl va vinde în SUA. 

La finele lunii noiembrie, Delta avea o flotă compusă din 196 de avioane Airbus, dintre care 150 de aparate din familia A320, şi 175 de avioane Boeing 737. 

AGERPRES

Te-ar putea interesa și: