Mai exact 2.357 de antreprenori și-au cedat ideile marilor companii, după cum se arată într-un studiu efectuat de PrivCo. Printre cei care au achiziționat cele mai multe start-up-uri se numără Facebook, Google, Groupon, Twitter și Cisco. În top cinci cumpărători, Apple nu figurează. De asemenea, nici Microsoft, Oracle sau HP.

Cum se explică această dorință a giganților de a achiziționa start-up-uri? Aceste companii au nevoie de mai mult talent, iar cursa pentru ingineri și designeri nu a fost, probabil, niciodată mai aprinsă. În Silicon Valley a devenit normalitate achiziția unei companii în cazul în care nu-i poți lua angajații și managerii cu know how în urma unei oferte salariale. Cel de-al doilea motiv pentru care s-au tot cumpărat start-up-uri este dorința giganților de a găsi noul ”big thing” care, cu siguranță, nu va veni din birourile companiilor listate deja.

Semnele pieței arată că, în 2013, bătălia pentru ”cumpărături” va fi și mai aprigă, iar cash-ul giganților IT urmează a fi cheltuit pe achiziții.