Evenimente Mica publicitate Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Piata Auto

Vânzările de mașini electrice, creșteri importante în România

Autor: | | 0 Comentarii

Vânzările de autoturisme ecologice au crescut cu 62,4%, în primele trei luni din 2018, comparativ cu aceeaşi perioadă din anul anterior, până la 661 de unităţi, arată datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA).

Potrivit datelor oficiale, din acest total, 201 sunt autoturisme electrice 100%, echivalentul unui salt de aproape 400% faţă de primele trei luni din anul 2017, iar 460 de unităţi sunt hibride (+25,7%).

În clasamentul celor mai comercializate autoturisme electrice 100%, în intervalul ianuarie - martie, primul loc a fost ocupat de Volkswagen, cu 88 de unităţi, urmat de smart (43 de exemplare), BMW (27), Mercedes Benz (14), Volvo (9), Renault (8), Porsche (4), Audi (3) şi Kia (2). De asemenea, cele mai multe autoturisme hibrid vândute în România, în intervalul ianuarie - martie 2018, au fost înregistrate de Toyota (395 de unităţi), Lexus (25 exemplare), Kia (15) şi Audi (13).

Statistica APIA arată că, la nivelul anului trecut, ponderea autoturismelor electrice şi hibrid în totalul vânzărilor de unităţi noi a atins 2,2%, numărul acestora ajungând la 2.811 exemplare, în creştere cu 136,7% faţă de anul anterior.

La jumătatea lunii martie a acestui an, Ministerul Mediului a lansat o nouă sesiune a programului "Rabla Plus", destinată celor care vor să-şi achiziţioneze o maşină ecologică. Bugetul alocat acestui program se ridică la 120 milioane lei, valoare în care se pot acorda două tipuri de ecotichete.

Astfel, o variantă de ecobonus este în valoare de 45.000 lei (10.000 de euro), dar nu mai mult de 50% din preţul de comercializare, pentru achiziţionarea unui autovehicul nou pur electric. De asemenea, se poate acorda un ecobonus în cuantum de 20.000 de lei (circa 5.000 de euro), dar nu mai mult de 50% din preţul de comercializare, pentru achiziţionarea unui autovehicul nou electric hibrid cu sursă de alimentare externă, care generează o cantitate de emisii de CO2 mai mică de 50 g/km.

Ministerul de resort estimează că, în 2018, românii vor cumpăra prin Programul "Rabla Plus" 2.000 de maşini electrice.

Accesarea programului nu este condiţionată de casarea şi radierea unui autovehicul uzat, iar prima oferită în cadrul Programului "Rabla Clasic" (de 6.500 de lei) se poate cumula cu ecotichetele prevăzute de Programul "Rabla Plus".

Agerpres

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

Pagina 1 din 1
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Click

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Stirile Tvr.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.