Scandalul care a izbucnit în septembrie 2015, când producătorul auto german Volkswagen a recunoscut că a utilizat un software pentru a eluda standardele de emisii poluante, a atras atenţia asupra necesităţii de reformare a testelor de poluare în UE. 

Noul proces, cunoscut sub denumirea de emisii generate în condiţii reale de condus (Real Driving Emissions, RDE), este destinat să reducă decalajul între testele în condiţii reale şi cele de laborator. Până acum doar testele de laborator au fost utilizate ca indicator de referinţă pentru evaluare emisiilor poluante ale vehiculelor, iar constructorii auto utilizau o gamă largă de tactici, precum deschiderea ferestrelor şi a uşilor, pentru a produce rezultate mai bune decât în condiţii real de drum. 

„Noile teste privind emisiile constituie o etapă importantă în eforturile noastre continue de a produce autovehicule mai curate şi mai sustenabile în următorii ani”, a declarat vicepreşedintele Comisiei Europene pentru locuri de muncă, creştere, investiţii şi competitivitate, Jyrki Katainen. 

„Pentru moment, autovehiculele cu motoare diesel fac parte din viaţa noastră şi trebuie să căpătăm iar încredere în aceasta tehnologie. De aceea, existenţa unor teste noi şi mai fiabile pentru autovehiculele noi este esenţială”, a declarat la rândul său Comisarul pentru piaţă internă, industrie, antreprenoriat şi IMM-uri, Elzbieta Bienkowska. 

Noile reguli vor deveni obligatorii începând din septembrie 2017 pentru toate modelele noi de autovehicule şi vor fi introduse treptat pentru toate autovehiculele noi în perioada 2018-2019. 
AGERPRES