În cadrul unei discuții cu un grup restrâns de jurnaliști, Hakim Boutehra, directorul reprezentanței Renault în România a declarat că evoluția mărcii franceze pe piața de la noi este îmbucurătoare, lucru dovedit de majorarea cotei de piață. „Suntem în plină creștere. Oamenii își schimbă percepția față de marcă și asta se vede în creșterea noastră. În 2017 am avut o creștere a cotei de piață cu 0,6%. Suntem a doua marcă de import de pe piața românească (n.n. – conform datelor preliminare din statistica APIA). Acesta este doar un pas din strategia noastră. Suntem foarte mulțumiți de evoluția mărcii”, a menționat Boutehra.

Este demn de menționat că, în anul 2000, Renault ocupa 31% din piața autoturismelor de import din România, iar Volkswagen și Skoda  doar câte 12%.  Șapte ani mai târziu, în 2007 – când piața autoturismelor urca la maximul istoric de 315.621 unități – Renault era tot lider, cu o cotă de piață de 15,4%, în timp ce Skoda ocupa 12% din vânzări, iar Volkswagen 11,5%. De atunci însă, cota mărcii franceze a intrat de un trend  descendent pierzând poziția de lider. În ultimii ani însă, pe măsură ce gama  producătorului francez s-a extins și a devenit tot mai atractivă, cota de piață a reînceput să urce ajungând în 2017, conform DRPCIV, la 7,34%.  Procente mai bune din piața autoturismelor au Volkswagen (8,91%) și Skoda (8,31%). Oficialul Renault a explicat la solicitarea Capital care este secretul evoluției mărcii franceze din ultimii ani: „Nu știu ce se întâmpla în anii 2000 – 2007, dar acum creștem. Avem modelele corecte în segmentele corecte. În plus, a crescut percepția pozitivă a clienților față de marcă. Este al doilea an în care suntem pe locul doi în clasamentul mărcilor de import și asta ne arată că facem lucrurile cum trebuie”. Trebuie explicat că Hakim Boutehra poziționează marca Renault pe locul doi în clasament pentru că  ia în calcul, cumulat, vânzările de autoturisme și vehicule comerciale ușoare.  Cum Skoda nu are în portofoliu comerciale ușoare este limpede de ce statistica oficialului Renault diferă de cea a DRPCIV. Asta pe lângă inadvertențele deja cunoscute dintre statisticile APIA și DRPCIV și decalajul dintre momentul achiziției și cel al înmatriculării vehiculelor.

Deși atât în clasamentul înmatriculărilor de autoturisme cât și în cel al vânzărilor, marca Renault ocupă doar poziția a treia, este foarte posibil ca, în 2018 să urce un loc. Asta pentru că fracencezii înrecgistrează creșteri mult mai mari (+11,55%) decât rivalii de la Skoda (+0,66%).

Pe lângă creșterea accelerată a vânzărilor, Renault se poate mândri și cu o evoluție bună în zona vehiculelor electrice. „Vânzările noastre cresc și pe acest segment. Programul Rabla Plus a ajutat mult. Am vândut anul trecut 130 de unități ale modelelor Zoe, Twizy și Kangoo ZE și suntem printre liderii segmentului. Sunt încă date preliminare pentru că nu avem cifrele exacte pentru 2017”, a declarat Hakim Boutehra.