În ceea ce priveşte Radiocom, sursa citată precizează că noua conducere, atât prin membrii Consiliului de Administraţie, cât şi prin conducerea executivă, va avea ca misiune principală aducerea companiei la standarde europene într-o perioadă rezonabilă de timp, fiind mandatată cu o vastă putere şi o autoritate extinsă, scrie Agerpres. 

"Direcţiile şi acţiunile strategice de urmărit în acest demers vor fi discutate cu cei care vor candida pentru aceste posturi în fazele avansate ale procesului de recrutare, astfel încât cel puţin o parte dintre acestea şi o serie de obiective cuantificabile generice să poată fi incluse în contractele de mandat; criteriile de performanţă vor fi identificate şi detaliate în cel mai scurt timp posibil, după preluarea posturilor. Rolurile şi responsabilităţile generale pentru membrii Consiliului de Administraţie şi directorul general sunt cele obişnuite pentru orice post similar din mediul privat sau companii publice de dimensiuni comparabile. Atribuţiile specifice pentru aceste posturi în cadrul Radiocom se regăsesc în statutul companiei, actul constitutiv şi celelalte instrumente care reglementează activitatea companiei. Profilul candidatului ideal este profilul obişnuit corespunzător nivelului de senioritate necesar ocupării unui asemenea post într-o companie privată sau publică de mari dimensiuni şi cu o mare complexitate a activităţii', se arată în anunţ. 

În acelaşi timp, pentru selecţia membrilor CA la Poşta Română, rolurile şi responsabilităţile generale ale acestora "sunt cele obişnuite pentru orice post similar din mediul privat sau companii publice de dimensiuni comparabile", iar "atribuţiile specifice pentru aceste posturi în cadrul C.N. Poşta Română S.A. se regăsesc în statutul companiei, actul constitutiv şi celelalte instrumente care reglementează activitatea companiei", potrivit Agerpres. 

Candidaturile celor interesaţi pot fi transmise pe e-mail-ul dedicat, iar confirmarea primirii candidaturii se va face exclusiv tot prin acest mijloc de comunicare, cu "reply" la adresa de la care a fost trimis mesajul iniţial, precizând numele consultantului care confirmă înregistrarea candidaturii. 

Termenul pentru depunerea candidaturilor este de 30 de zile de la data primei apariţii publice a anunţului, înregistrată ca fiind 7 iulie 2016. 

Candidaţii care nu sunt invitaţi la interviu într-un interval de maximum 45 de zile de la data primei apariţii publice a anunţului vor fi consideraţi respinşi fără să mai fie necesară o altă confirmare a respingerii candidaturii. 

În cazul ambelor companii de stat, Ministerul Comunicaţiilor şi pentru Societatea Informaţională (MCSI) a desemnat firma de executive search George Butunoiu pentru a furniza asistenţa de specialitate în procesul de recrutare şi selecţie, conform prevederilor OUG nr.109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările şi completările ulterioare. 

Societatea Naţională de Radiocomunicaţii S.A. (Radiocom) este lider în domeniul broadcasting-ului (difuzarea şi transportul programelor radio şi TV) şi, totodată, unul dintre principalii furnizori de reţele şi servicii de comunicaţii electronice din România. Portofoliul variat de servicii oferite de Radiocom se adresează, în principal, segmentului de clienţi business: Internet, VPN, linii închiriate, pachete de servicii (bundle 2Play), servicii WiMAX (Easy2BiNet ENTRY), dar şi segmentului rezidenţial: servicii WiMAX (Easy2BiNet START). De asemenea, Radiocom furnizează servicii de comunicaţii electronice prin HUB-ul de satelit propriu. 

Radiocom a fost înfiinţată prin Hotărârea de Guvern nr. 372/1998, ca urmare a reorganizării Regiei Autonome Radiocomunicaţii. Potrivit actului constitutiv, Societatea Naţională de Radiocomunicaţii S.A. este o societate comercială pe acţiuni, care funcţionează pe bază de gestiune economică şi autonomie financiară, fiind şi o societate de interes public. Societatea Naţională de Radiocomunicaţii S.A. are sediul la Bucureşti şi patru sucursale naţionale fără personalitate juridică, la Bucureşti, Cluj, Iasi şi Timişoara, şi 615 puncte de lucru naţionale. Compania are 1.400 de angajaţi şi o cifră de afaceri de aproximativ 300 de milioane de lei. 

Compania Naţională Poşta Română S.A. a fost înfiinţată şi funcţionează conform prevederilor HG 371/1998. Compania funcţionează sub autoritatea Ministerului Comunicaţiilor şi pentru Societatea Informaţională şi desfăşoară activităţi de interes public naţional. C.N. Poşta Română S.A. este cel mai mare angajator din Romania, având peste 27.000 de angajaţi, o cifră de afaceri de aproximativ un miliard de lei şi un profit de 22 milioane de lei.