Marii distribuitori de mobilă au început să încheie parteneriate cu dezvoltatorii de ansambluri de locuinţe. Avântul proiectelor rezidenţiale a convins cel puţin trei retaileri de mobilă să încheie acorduri cu developerii imobiliari. Clienţii pot cumpăra, odată cu locuinţa, şi mobilierul, cu un discount de până la 10%.

Compania Mobexpert a fost primul retalier de mobilă care a intuit oportunitatea oferită de colaborarea cu un dezvoltator imobiliar. Anul trecut, Dan Şucu, fondatorul reţelei, a încheiat cu firma Conarg din Piteşti, cea care construieşte ansamblul rezidenţial Quadra Place din zona Politehnica din Bucureşti, un acord prin care viitorii proprietari ai apartamentelor vor primi un card ce asigură o reducere de 10% pentru mobilierul cumpărat de la Mobexpert. „Pentru noi, avantajul principal este vizibilitatea. Aceste înţelegeri cu diverşi dezvoltatori ne permit să intrăm în contact direct cu un public ale cărui venituri îl transformau oricum într-o ţintă de vânzări“, declară Dan Şucu pentru Capital. La rândul lor, developerii oferă clienţilor ceea ce ar putea fi considerat un serviciu suplimentar, care poate fi considerat un diferenţiator faţă de competitori.

„Conform strategiei noastre, fiecare magazin se ocupă de relaţia cu reprezentanţii ansamblurilor rezidenţiale din zonele lor. Cred că, momentan, avem cam 10-12 astfel de înţelegeri“, explică Şucu.

76-7977-22companii45.jpgŞi spaniolii de la Ibiza House, care dezvoltă proiecte precum Ibiza Sol sau Ibiza Golf & Light, ambele din zona Pipera, au încheiat înţelegeri similare. „Pentru Ibiza Golf & Light avem un acord cu un producător mai mic de mobilă, prin intermediul căruia putem oferi clienţilor noştri posibilitatea de a cumpăra la preţuri ceva mai reduse“, spune Roxana Repanovici, sales manager la Ibiza. „Dar asemenea servicii pot fi asigurate şi în afara contractului standard. Pentru ansamblul Ibiza Sol, de exemplu, am avut un parteneriat cu Neoset, iar noi am sugerat clienţilor noştri de unde pot cumpăra mobila, fără ca acest lucru să devină obligativitate“, adaugă Repanovici.

„Planorama Doamna Ghica“, proiectul rezidenţial al companiei israeliene Eurohabitat (achiziţionată recent în proporţie de 60% de o bancă aflată sub controlul familiei Rotschild) oferă celor care au achiziţionat locuinţe în cadrul complexului bucătării complet mobilate şi dotate. La New Town Residence, ansamblu dezvoltat de Mivan Kier, ce include aproape 300 de apartamente, oferta este asemănătoare. La livrare (prima fază fiind programată la sfârşitul anului viitor) bucătăriile şi băile locuinţelor vor fi complet mobilate şi dotate tot în baza unui parteneriat cu un producător.

O strategie pe care unii nu o iau în calcul

Câştigul oferit producătorilor de mobilă de acest tip de înţelegeri nu este foarte mare, cel puţin momentan. „Dacă ar fi să estimez, procentajul din cifra de afaceri reprezentat de parteneriatele cu developerii nu cred că poate depăşi, deocamdată, câteva procente, poate 5%. Odată ce pe piaţa imobiliară vor începe cu adevărat investiţiile anunţate, probabil că ponderea în venituri a acestei nişe va fi mai mare“, afirmă Dan Şucu.
Deşi Mobexpert sau Neoset apelează la această metodă pentru a atrage clienţi noi şi a-şi creşte vizibilitatea pe piaţă, există şi companii din sector care nu se declară foarte atrase de această afacere. „Nu suntem interesaţi şi nu vom face astfel de parteneriate cu dezvoltatorii“, declară pentru Capital Viorel Cataramă, patronul Elvila. Mihaela Mureşan, directorul de marketing al IKEA România, spune că firma nu are stabilite, cel puţin momentan, asemenea contacte cu dezvoltatorii. „Ţinta noastră de afaceri este desfacerea pentru clienţii direcţi, din magazin, iar, după cum ştiţi, acum ne concentrăm asupra extinderii activităţii şi în alte zone din ţară“, explică Mureşan.

Dar mai există un motiv pentru care producătorii şi retailerii de mobilă sunt căutaţi de către developeri: mobilarea showroomurilor proiectelor rezidenţiale. Deşi câştigurile obţinute nu sunt foarte mari, aceste acorduri deschid calea unor contacte de afaceri de care se poate profita ulterior. Majoritatea celor implicaţi admit însă că acest gen de afacere poate deveni profitabil pentru toţi cei implicaţi, cu condiţia ca sectorul rezidenţial să-şi continue dezvoltarea.

76-7980-22_quadra.jpgQUADRA PLACE este dezvoltat de compania Conarg Real Estate în apropiere de parcul Politehnicii. Ansamblul include 343 de apartamente. Investiţia necesară se ridică la valoarea de circa 32 de milioane de euro. Developerul intenţionează să construiască încă două proiecte rezidenţiale, unul în zona Titan, celălalt în apropiere de Quadra Place.

76-7979-22_newtown.jpgNEW TOWN RESIDENCE aparţine companiei Mivan Kier şi va include aproape 300 de locuinţe. Investiţia este de 80 de milioane de euro, dar grupul are în vedere investiţii de circa 500 de milioane de euro în România.

76-7978-22_ibitza.jpgIBIZA SOL este amplasat în Pipera şi are o suprafaţă de 38.000 mp. Proiectul va include un număr de circa 300 de apartamente, fiind dezvoltat de compania spaniolă Ibiza House. Pentru piaţa românească, ibericii au programate investiţii de circa 1,1 miliarde de euro.

«Înţelegerile cu dezvoltatorii ne permit să intrăm în contact direct cu un public ale cărui venituri îl transformau oricum într-o ţintă de vânzări.»
Dan Şucu, fondatorul Mobexpert

76-7981-11_roxanarepanovici_c.jpg«Am avut un parteneriat cu Neoset, iar noi am sugerat clienţilor de unde pot cumpăra mobila, fără ca acest lucru să devină obligativitate.»
Roxana Repanovici, sales manager Ibiza House