Ceea ce se vede în bilanţul Denis pe 2013 – o creştere de 15% faţă de 2009, până la o cifră de afaceri de 9 milioane de euro, pe o piaţă care a scăzut cu peste 30% în ultimii ani de criză – ţine, într-o mare măsură, de faptul că producătorul şi retailerul sucevean de încălţăminte şi-a mulat, la momentul potrivit, calapodul după vremurile actuale.

Mai exact, “am negociat foarte bine cu furnizorii, am continuat să producem marfă de calitate şi am rămas consecvenţi cu pariul nostru de a deveni internaţionali”, explică Ana Cornea (foto), manager şi acţionar al companiei.

Producătorul din Suceava vrea cu tot dinadinsul să razbată dincolo de graniţe, iar marca premium dezvoltată de companie – Denis -, este deja pe rafturile a trei magazine proprii deschise în Kiev. Dar marea provocare va fi în acest an, când Denis vrea să intre pe una din cele mai mari pieţe din lume – Statele Unite ale Americii ( în oraşe precum New York, Beverly Hils etc.). Ambiţiile sunt însă şi mai mari, pe lista de expansiune internaţională a producătorului din Suceava fiind şi Rusia, Franţa, Italia sau Marea Britanie.

Apropo de expansiune, planul proprietarilor Denis este să deschidă în 2014 încă 10 magazine, în ţară şi în străinătate. În present, campania deţine o reţea de 35 de magazine, deschise sub trei branduri – Denis (,brandul premium, 2 magazine în Kiev), Why Denis (12 magazine în ţară şi unul în Kiev) şi Anna Cori & All Shoes (21de magazine în ţară).

Dar are producătorul român marfă suficientă pentru a susţine vânzările?  “2013 a fost un an de investiţii –bugetul de investiţii al companiei s-a ridicat la 5 milioane de euro, direcţionaţi atât pentru producţie, cât şi spre retail”, explică Ana Cornea. În plus, producţia fabricii proprii din Suceava – 600 -800 de parechi de panfofi zilnic, din care mai bine de 60% sunt de damă – este vândută integral prin reţeaua de magazine proprii.

Scopul tuturor eforturilor pe care le face familia Cornea? “Avem un obiectiv de 100 de magazine, în cinci ani… în funcţie de spaţiile pe care le găsim”, dezvăluie managerul Denis. De la 2014, Ana Cornea aşteaptă o creștere de 10% -15% a afacerilor.

 “Alegem cu mare atenție amplasamentele pentru magazinele noastre, acordăm atenție maximă amenajării unităților, investiția pentru un magazin fiind, în medie, de 150.000 de euro, dacă includem și stocurile de marfă. Sumele diferă, însă, în funcție de suprafață”, continuă Cornea; cel mai mare buget l-a avut magazinul Denis din Kiev  (150 mp) în care compania a investit un sfert de million de euro.

Până la urmă, produsul Denis este italian 99%, daca judecăm după component şi design. “Importăm material primă din Italia. Investim foarte mult în creație și tehnologie de ultimă oră. Vorbim de aproximativ 15% din cifra de afaceri. Colaborăm cu designerul italian Davide Vaccari de mai bine de 5 ani, el fiind cel care și-a pus amprenta pe colecțiile celor trei branduri ale companiei”, completează Ana Cornea.

Cu o tradiție de peste 25 ani pe piață, producătorul Denis şi-a deschis primul magazin propriu de pantofi la Suceava, în anul 2000. În urmă cu trei ani, compania a început să producă şi marochinarie şi accesorii. Acum, 420 de angajati (dintre care 300 în producţie) lucrează pentru familia Cornea. Cea mai mare contribuţie la  afacerile totale ale Denis o au pantofii, numărul total de perechi achiziționate de către clienți fiind de 150.000 în 2013.

Fragmentată şi variată, cu clienţi neomogeni ca preferinţe şi acoperită în proporţie de peste 90% de importuri, piaţa românească de marochinărie şi încălţăminte este estimată acum la 800 mil. euro. La nivel de preţuri, producătorul Denis concurează cu branduri precum Musette, Otter, Il Passo, Reno, Ecco sau Bata.