Conform studiului „Surconsommation d`huile – Les Moteurs a risque” realizat de  jurnaliștii francezi, în grupul Renault – Nissan există o informare internă care plasează problema motorului 1.2 TCe la nivel maxim. Asta pentru că, în urma unei analize începute încă din 2014 și a numărului tot mai mare de clienți din toată Europa care au acuzat probleme, s-a constatat că propulsorul cu pricina consumă ulei mult peste normal. Neconfirmată de reprezentanții Renault, dar aflată, se pare, la baza problemei, calibrarea incorectă a computerului care gestionează motorul duce la o presiune scăzută în motor și la o lipsă de lubrifiant în zona cilindrilor. O parte a ueiului este aspirată și arsă prin combustie. Din această cauză pot fi afectați permanent atât segmenții cât și cămășile cilindrilor. Conform l`Argus, această problemă a fost deja remediată încă de pe linia de montaj pentru mașinile vândute în ultima perioadă, însă există mii de vehicule mai vechi la care pot apărea surprize extrem de neplăcute și costisitoare. În cazul mărcii Renault pot fi afectate modelele Clio IV, Captur, Kangoo II, Mégane III și Scénic III cu propulsorul menționat, iar în cel al Dacia, modelele Duster, Dokker și Lodgy cu motorul 1.2 TCe.

Din nefericire, jurnaliștii remarcă faptul că grupul Renault a preferat să nu își anunțe clienții despre problemă, ea fiind rezolvată, eventual, în timpul reviziilor. Se pare însă că sunt afectate modelele menționate produse între 1 ianuarie 2012 și 25 iulie 2015. În schimb, partenerul de Alianță, Nissan, a trimis o alertă privind aceeași problemă pentru modelele Juke (VIN de la SJN*E*F15U7000001 până la SJN*E*F15U7210197), Pulsar (VIN de la VSK*D*C13U0000001 până la VSK*D*C13U0065235) și Qashqai (VIN de la SJN*E*J11U1000001 până la SJN*E*J11U1572966) dotate cu motorul similar 1.2 DIG-T. Ciudat, detaliile oferite de cei de la l`Argus despre alerta transmisă de cei de la Nissan nu se regăsesc în sistemul european de alerte pentru produsele cu defecțiuni RAPEX, detaliu care pune sub semnul întrebării întreaga anchetă.

Situația nu este cunoscută în România

La solicitarea Capital de a lămuri detaliile acestei probleme, reprezentanții producătorului autohton Automobile Dacia au declarat că „în momentul de față, în România, nu este deschisă nicio campanie de rechemare care să vizeze reprogramarea unității de control a injecției motoarelor 1.2 TCe montate pe vehiculele Dacia și Renault pentru incidente legate de consumul anormal de ulei”. Mai exact, la divizia grupului Renault din România nu au ajuns documente care să evidențieze această problemă și nici eventuale reclamații ale clienților care să determine o procedură de „recall”. De altfel, în ciuda celor menționate de presa franceză, lipsa unei chemări la service pentru situația evidențiată de l`Argus poate fi explicată și prin natura defecțiunii. Astfel, nefiind vorba despre o problemă care implică riscuri pentru integritatea posesorului sau a pasagerilor din automobil, producătorul poate alege ca reparația necesară să fie realizată odată cu prima prezentare la service a vehiculului implicat, fără un anunț prealabil. Cum oficialii Dacia neagă problema este lipede însă că nici la prezentarea la service nu sunt efectuate reparații în zona menționată de jurnaliștii francezi. De altfel, la noi există destul de puține vehicule dotate cu acest tip de propulsor.

Alte mărci, alte probleme

Ancheta jurnaliștilor de la l`Argus nu s-a rezumat doar la Alianța Renault – Nissan. Detalii despre problemele care pot fi cauzate de pierderi de ulei sau arderea acestuia în momentul combustiei au fost date și în legătură cu modele ale mărcilor Audi, Citroen, DS, Fiat, Honda, Mini, Opel, Peugeot, Seat, Skoda, smart, Toyota sau Volkswagen, Principala recomandare a studiului este ca posesorii de vehicule să verifice des nivelul uleiului din motor.