Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Actualitate Auto

Presa franceză: La mașinile cu motorul Renault 1.2 TCe trebuie verificat urgent nivelul de ulei

Autor: | | 1 Comentarii

O anchetă a publicației franceze l`Argus pe tema motoarelor puse în pericol de consumul excesiv de ulei are printre protagoniști modele populare în România. Posesorilor de Renault Clio IV, Captur sau Dacia Duster cu motorul 1.2 TCe li se recomandă să verifice des nivelul uleiului.

Conform studiului „Surconsommation d`huile – Les Moteurs a risque” realizat de  jurnaliştii francezi, în grupul Renault – Nissan există o informare internă care plasează problema motorului 1.2 TCe la nivel maxim. Asta pentru că, în urma unei analize începute încă din 2014 şi a numărului tot mai mare de clienţi din toată Europa care au acuzat probleme, s-a constatat că propulsorul cu pricina consumă ulei mult peste normal. Neconfirmată de reprezentanţii Renault, dar aflată, se pare, la baza problemei, calibrarea incorectă a computerului care gestionează motorul duce la o presiune scăzută în motor şi la o lipsă de lubrifiant în zona cilindrilor. O parte a ueiului este aspirată şi arsă prin combustie. Din această cauză pot fi afectaţi permanent atât segmenţii cât şi cămăşile cilindrilor. Conform l`Argus, această problemă a fost deja remediată încă de pe linia de montaj pentru maşinile vândute în ultima perioadă, însă există mii de vehicule mai vechi la care pot apărea surprize extrem de neplăcute şi costisitoare. În cazul mărcii Renault pot fi afectate modelele Clio IV, Captur, Kangoo II, Mégane III şi Scénic III cu propulsorul menţionat, iar în cel al Dacia, modelele Duster, Dokker şi Lodgy cu motorul 1.2 TCe.

Din nefericire, jurnaliştii remarcă faptul că grupul Renault a preferat să nu îşi anunţe clienţii despre problemă, ea fiind rezolvată, eventual, în timpul reviziilor. Se pare însă că sunt afectate modelele menţionate produse între 1 ianuarie 2012 şi 25 iulie 2015. În schimb, partenerul de Alianţă, Nissan, a trimis o alertă privind aceeaşi problemă pentru modelele Juke (VIN de la SJN*E*F15U7000001 până la SJN*E*F15U7210197), Pulsar (VIN de la VSK*D*C13U0000001 până la VSK*D*C13U0065235) şi Qashqai (VIN de la SJN*E*J11U1000001 până la SJN*E*J11U1572966) dotate cu motorul similar 1.2 DIG-T. Ciudat, detaliile oferite de cei de la l`Argus despre alerta transmisă de cei de la Nissan nu se regăsesc în sistemul european de alerte pentru produsele cu defecţiuni RAPEX, detaliu care pune sub semnul întrebării întreaga anchetă.

Situaţia nu este cunoscută în România

La solicitarea Capital de a lămuri detaliile acestei probleme, reprezentanţii producătorului autohton Automobile Dacia au declarat că „în momentul de faţă, în România, nu este deschisă nicio campanie de rechemare care să vizeze reprogramarea unităţii de control a injecţiei motoarelor 1.2 TCe montate pe vehiculele Dacia şi Renault pentru incidente legate de consumul anormal de ulei". Mai exact, la divizia grupului Renault din România nu au ajuns documente care să evidenţieze această problemă şi nici eventuale reclamaţii ale clienţilor care să determine o procedură de „recall”. De altfel, în ciuda celor menţionate de presa franceză, lipsa unei chemări la service pentru situaţia evidenţiată de l`Argus poate fi explicată şi prin natura defecţiunii. Astfel, nefiind vorba despre o problemă care implică riscuri pentru integritatea posesorului sau a pasagerilor din automobil, producătorul poate alege ca reparaţia necesară să fie realizată odată cu prima prezentare la service a vehiculului implicat, fără un anunţ prealabil. Cum oficialii Dacia neagă problema este lipede însă că nici la prezentarea la service nu sunt efectuate reparaţii în zona menţionată de jurnaliştii francezi. De altfel, la noi există destul de puţine vehicule dotate cu acest tip de propulsor.

Alte mărci, alte probleme

Ancheta jurnaliştilor de la l`Argus nu s-a rezumat doar la Alianţa Renault – Nissan. Detalii despre problemele care pot fi cauzate de pierderi de ulei sau arderea acestuia în momentul combustiei au fost date şi în legătură cu modele ale mărcilor Audi, Citroen, DS, Fiat, Honda, Mini, Opel, Peugeot, Seat, Skoda, smart, Toyota sau Volkswagen, Principala recomandare a studiului este ca posesorii de vehicule să verifice des nivelul uleiului din motor.

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro