Astfel, până pe 21 iulie, peste 11.850 de români şi-au înlocuit autovehiculul vechi, poluant, cu altul nou, mai puţin poluant. Numărul total de tichete disponibile persoanelor fizice este în creştere cu 3.000 faţă de ediţia de anul trecut.

Totodată subliniem că, până acum, în cadrul Programului "Rabla 2015", s-au achiziţionat 371 de autovehicule cu emisii de CO2 mai mici de 100g/km, tehnologii hibride convenţionale precum şi tehnologii avansate de tip plug-in. Pentru achiziţionarea celor 371 de autovehicule au fost utilizate 422 de ecobonusuri.

”Este ceea ce ne doream prin noua configurare a Programului Rabla şi prin mărirea substanţială a valorii ecobonusurilor: să creştem numărul maşinilor nepoluante pe şoselele din România. Cred că suntem pe drumul cel bun, mai cu seamă dacă ne uităm la Programul Rabla de anul trecut, când numărul total de maşini nepoluante achiziţionate cu ecobonusuri a fost de doar 38, pe întreaga perioadă de derulare Rabla”, spune ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu.

La data începerii programului "Rabla" (mai 2015), datele din piaţă indicau vânzarea a 60 de astfel de maşini, dintre care cele mai multe au fost hibride convenţionale.

Programul Rabla a reprezentant un impuls important pentru şoferii din România în a alege maşini nepoluante: faptul că, prin comparaţie cu perioada 1 ianuarie- 1 mai a.c., vânzările acestor autovehicule au fost de 6 ori mai mari este semnalul pe care îl aşteptam de la populaţie: dorinţa de a proteja mediul şi o mai mare atenţie pentru calitatea aerului din aglomerările urbane”, mai spune Graţiela Gavrilescu.

 

Reamintim că, anul acesta, Programul Rabla a fost configurat cu eco-bonusuri diferentiate, care se adaugă primei de casare în valoare de 6500 RON, şi cu posibilitatea cumulării a maximum două eco-bonusuri pentru achiziţia unui autovehicul: un eco-bonus în valoare de 750 lei la achiziţionarea unui autovehicul nou al cărui motor generează o cantitate de emisii de CO2 mai mică de 100 g/km, un eco-bonus în valoare de 1.500 lei la achiziţionarea unui autovehicul nou cu sistem de propulsie hibrid (tehnologii hibrid convenţionale) precum şi un eco-bonus în valoare de 2.500 lei la achiziţionarea unui autovehicul nou electric hibrid (tehnologii avansate de tip plug-in)