Cheltuielile anuale de capital vor fi majorate la aproximativ două miliarde de euro până în 2020, de la 1,4 miliarde de euro în anul fiscal 2014-2015. La magazinele deschise de peste un an vânzările anuale ar urma să crească la peste 2% până în 2020, de la 0,1% anul trecut, iar marja de profit va depăşi 3,5%, de la 2,7% anul trecut.

Şi rivala Carrefour a anunţat luna trecută investiţii de miliarde de euro pentru a-şi majora vânzările.

Metro, al patrulea retailer european, cu 2.200 de magazine în 30 de ţări, şi-a vândut o serie de active pentru a-şi reduce datoria şi a se se concentra pe afacerile sale de bază.

'Diferenţa între locul în care ne aflăm azi şi unde ne vom situa peste cinci ani, zece ani, este imensă. În anii următori, activitatea noastră de M&A (fuziuni şi achiziţii) se va concentra mai mult pe cumpărări decât pe vânzări', a afirmat joi directorul general Olaf Koch.

Acesta a adăugat că se caută achiziţii complementare, începând cu afaceri mici care să fie extinse, iar compania nu se confruntă cu probleme legate de finanţare. De asemenea Metro analizează ideea de a intra pe noi pieţe şi ar putea lua o decizie în acest sens cel târziu până în 2017, a explicat şeful companiei.

Koch a afirmat că va fi accelerată expansiunea în Rusia după stabilizarea situaţiei în regiune.

Joi, grupul german de investiţii Haniel FHANI.UL a anunţat că intenţionează să-şi reducă participaţia deţinută la Metro cu aproape o treime, la 21%, dar vrea să rămână cel mai mare acţionar.

Marţi, Metro a anunţat că pierderile operaţionale, excluzând elementele excepţionale, s-au situat la 40 milioane de euro în primul trimestru din 2015, sub estimările analiştilor, de 45,6 milioane de euro. Vânzările au urcat în perioada ianuarie-martie 2015 cu 0,3%, la 14,36 miliarde de euro (16 miliarde de dolari), în timp ce analiştii se aşteptau la 14,33 miliarde de euro.

Anul acesta, acţiunile Metro au urcat la bursă cu 20%, după ce conducerea companiei a anunţat măsuri de reducere a portofoliului, a costurilor şi modernizarea magazinelor.

În acest an, Metro se aşteaptă ca profitul operaţional, ajustat în funcţie de fluctuaţiile de curs valutar, să se situeze peste nivelul înregistrat anul trecut, de 1,73 miliarde de euro.

Metro Group este una dintre cele mai mari şi mai extinse companii de retail din lume. Metro Cash & Carry s-a lansat oficial în România în luna octombrie 1996, când a deschis primul magazin din Bucureşti. Astăzi, reţeaua numără 32 de magazine în 24 de oraşe.

SURSA: Agerpres