Conform datelor Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculări Vehicule, în primul semestru al acestui an înmatriculările de autoturisme marca Dacia au fost de aproape 10.000, în creștere cu 54% față de aceeași perioadă a anului trecut. Una dintre cele mai bune luni, în ceea ce privește înmatriculările de mașini noi, s-a înregistrat în iunie raportat la aceeași lună din 2013. Potrivit datelor DRPCIV, în iunie 2014 numărul de înmatriculări Dacia au fost de 2526 de unități față de 895 de mașini, înscrise în circulație în iunie 2013.

În luna iulie, numărul înscrierilor în circulație a mărcii Dacia a fost de 2.865, în creștere cu 75,4% față de aceeași lună a anului trecut. Vânzările lunare au crescut în iulie cu 13,4%.

Astfel, în primele șapte luni înmatriculările Dacia s-au cifrat la 12.805 unități, cu 58% mai mari față de aceeași perioadă a anului trecut. Practic, înmatriculările Dacia din primele șapte luni ale acestui an sunt mai mari față de înmatriculările Dacia din perioada ianuarie-septembrie 2014.

Față de luna iulie 2012, înmatriculările din luna iulie 2014 sunt aproape dublu, 2.865 de unități la 1.439 mașini înmatriculate în iulie 2012.

Exporturile duduie

Și în Germania, cea mai mare piaţă auto din Europa, înmatriculările de autoturisme Dacia au crescut în luna iulie cu 11,2%, în timp ce piața a avut o evoluție de numai 6,8%. În primele şapte luni din 2014 vânzările auto pe piaţa germană au înregistrat un avans de 3%, la 1,81 milioane de vehicule. În acest caz, vânzările de autoturisme Dacia au crescut cu 9,7%, până la 30.289 unităţi, în timp ce Renault a înregistrat un avans de 7%.

Cea mai mare piață externă pentru Dacia este Franța, înmatriculările Dacia înregistrând o creştere anuală de 28,8% în perioada ianuarie – iunie 2014, ceea ce plasează marca de origine românească pe locul al cincilea în topul celor mai importante mărci auto din Franţa.

Un număr de 60.443 autoturisme marca Dacia au fost vândute în primele şase luni din acest an pe piaţa franceză, marca românească având o cotă de 5,26% din piaţă. O creştere procentuală şi mai mare (42,6%) s-a înregistrat în cazul înmatriculărilor de autoturisme Dacia în luna iunie 2014 până la 11.733 de vehicule.

Succesul mărcii Dacia pe piaţa franceză se bazează exclusiv pe două modele: Sandero, locul opt în topul celor mai bine vândute maşini din Franţa, şi SUV-ul Duster, locul 11. Împreună, Sandero şi Duster reprezintă 87% din vânzările mărcii Dacia pe piaţa din Franţa.

Dacia, colac de salvare pentru Renault

Succesul Dacia se vede și în profitul Renault, al treilea mare producător auto European. În primul semestru profitul producătorului auto francez a crescut cu 25, datorită cererii mai solide pentru brandul Dacia şi a reducerii cheltuielilor, conform Bloomberg.

Cererea pentru maşinile Dacia a devenit o sursă cheie a profitului Renault şi a majorării cotei sale de piaţă, în special în Europa, afectată de încetinirea creşterii economiei.

În primele şase luni, livrările Renault au urcat cu 4,7%, la 1,37 milioane de maşini şi vehicule comerciale uşoare. Vânzările Dacia în Europa au crescut cu 35%, sprijinite de restilizarea SUV-ului Duster şi a hatchback-ului Sandero.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Renault România în cifre:

  • 17.000 angajaţi (din care 31% sunt femei)
  • 2,2 miliarde de euro investiţii
  • 4,48 miliarde de euro cifră de afaceri în 2013
  • 2,9% din Produsul Intern Brut al României
  • 130.000 de locuri de muncă generate în industria auto (peste 1.500 de furnizori implantaţi în România)

În acest, Renault România aniversează 10 ani de la lansarea Logan şi 15 ani de activitate. De la lansarea modelului Logan, în 2004, marca Dacia a înregistrat un adevărat succes comercial, cu peste 2,7 milioane de vehicule vândute în Europa şi în bazinul mediteranean. De atunci, marca Dacia şi-a extins şi reînnoit gama de modele, oferind clienţilor cea mai tânără gamă din Europa.

Platforma industrială de la Mioveni

Dacia are două uzine la Mioveni, una de vehicule și una de mecanică, platforma industrială fiind cea mai mare a alianței Renault-Nissan. Uzina de vehicule, cu o capacitate de producție anuală de 350.000 de vehicule, cuprinde patru mari departamente: Presaj, Caroserie, Vopsitorie şi Montaj, având 8.000 de angajați.

Aici sunt produse șase modele:  Logan, Logan MCV, Sandero, Sandero Stepway, Duster şi Renault Symbol. Capacitatea zilnică fiind de 1.390 de vehicule. Anul trecut, 93% din producție a fost exportată.

În luna mai de pe linia de producție a ieșit autoturismul cu numărul 5.000.000, de la  înființarea uzinei în 1968.

Uzină de mecanică şi şasiuri deține cea mai mare turnătorie de aluminiu din România, aici fiind produse motoare, cutii de viteze şi şasiuri. Aici lucrează 3.600 de persoane, iar anul trecut producția a fost de

    • 308.000 motoare (benzină 1,4 şi 1,6 litri MPI şi TCe 90) 
    • 516.000 cutii de viteze
    • 1.000.000 de şasiuri
    • 16.700 tone de piese de aluminiu.