Este vorba despre Timișoara. Costurile ar putea să ajungă la aproximativ 2 miliarde de euro, iar lucrările se vor întinde pe zece ani. Astfel, cel mai mare oraș din vestul țării va avea linie directă cu aeroportul.

Autoritățile locale au anunțat că vor să ducă în subteran calea ferată care tranzitează orașul și, tot pe acolo, să poată circula și un metrou. Proiectul va fi dezvoltat în parteneriat cu CFR. Această mișcare are ca scop și conservarea centrului istoric al orașului.

La 16 noiembrie 2014, s-au împlinit 35 de ani de la punerea în funcțiune a primului tronson de metrou din București, parte a magistralei I, care avea șase stații și funcționa între Semănătoarea și Timpuri Noi.

Lungimea reţelei de metrou a municipiului Bucureşti se întinde, în prezent, pe 69.25 km c.d. distribuiţi pe patru linii magistrale şi 51 de staţii. Lucrările sunt în plină desfăşurare la Magistrala 5 Drumul Taberei – Pantelimon. Lungimea liniei de metrou din această zonă, care face parte din tronsonul 1, este de 6,2 km şi va deservi 200.000 de locuitori ai zonei.