'Nu pot să semnez. Vreau să spun că au venit cu acest ordin la semnat chiar şi în zilele de interimat şi nu am fost de acord cu semnarea lui pentru că orice creştere de tarif are efecte sociale foarte clare. Nu pot să fiu de acord cu creşterea tarifului înainte să verific situaţia financiară a Metrorex, motivele pentru care a făcut un buget cu 80 de milioane (n.r. lei) pierderi, înainte să văd care sunt găurile pe unde se pierd bani la Metrorex. Nu vreau să acopăr găurile financiare ale Metrorex din creşterea tarifului de călătorie', a declarat Dan Şova, citat de Agerpres.

De asemenea, ministrul a spus că Metroul rămâne la Ministerul Transporturilor, dar nu exclude posibilitatea acestui transfer în cazul în care va exista o decizie politică în acest sens. Dan Şova a mai adăugat că există fonduri pentru realizarea magistrala 5 de metrou.

În urmă cu o lună, capital.ro informa că Metrorex va achita circa 50 de milioane de lei către bugetul de stat ca urmare a introducerii taxei pe clădirile speciale (taxa pe stâlp), astfel conducerea companiei a solicitat Ministerului Transporturilor majorarea tarifului de călătorie.

"Majorarea tarifelor era prevăzută în buget începând cu luna mai 2013, Metrorex făcând toate demersurile necesare. Situaţia a tot fost analizată şi până la urmă nu au fost aprobate majorările de tarife, deşi au fost parcurse toate etapele legale", mai spune directorul Metrorex.

Mai multe detalii citiți aici: "Taxa pe stâlp" scumpește călătoria cu metroul