Lângă oraşul Charleston (Carolina de Sud) va fi fabricat noul model Mercedes-Benz Sprinter, pentru a acoperi cererea în creştere de vehicule comerciale în SUA. Construcţia fabricii va începe în 2016. ”Această fabrică reprezintă cheia viitorului nostru pe o piaţă foarte dinamică în America de Nord”, a afirmat Volker Mornhinweg, şeful diviziei Mercedes-Benz Vans, potrivit aceleiași surse, citată de Agerpres. Din 2001 Sprinter a fost asamblat şi vândut în SUA sub brandurile Mercedes şi Freightliner. Anul trecut, Daimler a vândut aproximativ 26.000 vehicule comerciale Sprinter în SUA, care a devenit a doua mare piaţă a sa, după Germania.

Planurile Daimler de extindere a producţiei în SUA ar trebui reevaluate dacă euro se depreciază în continuare faţă de dolar, a declarat, luna trecută, Michael Brecht, membru al board-ului grupului auto german. În octombrie, Daimler anunţa că va muta o parte din producţia modelelor Mercedes-Benz Sprinter de la fabrica sa din Duesseldorf, Germania, la o nouă uzină din SUA, Mexic sau Canada. Dar deprecierea euro faţă de dolar din ultimele luni a făcut ca uzinele europene să fie mai competitive comparativ cu 2014, când s-au adoptat planurile Daimler pentru producţia în America de Nord. Atunci, euro se tranzacţiona la 1,35 dolari, iar astăzi se tranzacţionează la aproximativ 1,13 dolari, a explicat Michael Brecht.

În prezent, majoritatea echipamentelor Sprint destinate pieţei din SUA se produc în fabricile din Duesseldorf şi Ludwigsfelde, apoi sunt transportate în SUA, pentru a fi reasamblate la uzina din Charleston, Carolina de Sud. Anul trecut, Daimler şi-a anunţat planurile de extindere a producţiei în America de Nord. Compania va construi o uzină în Aguascalientes, Mexic, şi va produce motoare cu patru cilindri pentru Mercedes la fabrica Nissan din Tennessee (SUA). De asemenea, Daimler va muta producţia modelului C-Class Sedan din Bremen (Germania) la fabrica din Tuscaloosa, Alabama.

În 2013, Daimler a inaugurat oficial la Sebeş, în România, unitatea de producţie pentru montaj cutii de viteză automate destinate autoturismelor de lux Mercedes-Benz, fiind create astfel circa 250 de locuri de muncă. Linia de montaj, compusă din două linii principale şi 11 linii secundare, a fost transferată din Germania şi este parţial automatizată. Pentru lucrările de construcţie, asamblare linie şi infrastructură s-au investit aproximativ 30 de milioane de euro şi s-au creat 250 de noi locuri de muncă.