Evenimente Mica publicitate Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Actualitate Auto

TEST Dacia Duster, de la cel mai ieftin SUV la performață accesibilă

Autor: | | 0 Comentarii

Dincolo de prețul încă foarte redus prin comparație cu orice vehicul similar, a doua generație a SUV-ului produs la Mioveni surprinde printr-un design mai modern, o dinamică îmbunătățită și echipamente cu adevărat utile.

Reţeta Dacia este foarte clară pentru toţi cei care au avut curiozitatea de a căuta informaţii exacte despre modelele companiei: strictul necresar „asezonat” cu echipamentele care permit menţinerea unui preţ redus. Acesta este motivul pentru care în maşinile mărcii nu găseşti head-up display, tempomat adaptiv sau alte extravaganţe de care sunt pline alte automobile cu preţuri mult mai mari. Cu toate acestea, marca românească deţinută de grupul francez Renault a reuşit să doteze a doua generaţie Duster cu noi sisteme utile şi perfomante. Astfel, în funcţie de varianta de echipare, clienţii pot opta pentru asistenţă pentru urcarea şi coborârea suprafeţelor înclinate (HSA, HDC), avertizor pentru „unghi mort”, MediaNav Evolution, aer condiţionat manual sau automat şi chiar un set de camere video care asigură vizibilitatea în jurul vehiculului. Desigur, toate acestea au un preţ, însă orice comparaţie „mere cu mere” poate demonstra că nu există pe piaţă un alt SUV sau crossover compact care să ofere dotări similare la acelaşi preţ.

 

Comportament rutier îmbunătăţit

Testat de Capital în Grecia, noul Duster şi-a demonstrat cu prisosinţă evoluţia. Atât pe autostradă, cât şi pe drumuri de munte pline de viraje, macadam sau chiar suprafeţe neamenajate, maşina stă mai bine la toate capitolele decât generaţia anterioară. Zgomotul din habitaclu este redus  considerabil, sistemul de direcţie – electric de această dată – dă încredere şoferului chiar dacă este încă perfectibil, iar unghiurile de atac şi degajare permit deplasarea pe orice fel de teren. Parbrizul, mai înclinat şi mai gros, estompează şi el zgomotele din exterior şi asigură un spaţiu crescut în habitaclu, însă, în acelaşi timp, reduce vizibilitatea. Faptul că volanul poate fi reglat acum pe două axe, sistemul audio are satelit lângă volan, iar ecranul sistemului multimedia este orientat către şofer asigură o ergonomie mai bună pentru şofer. Și, dacă tot vorbim de ergonomie, este mai greu de înţeles de ce, deşi pe volan există multe spaţii libere, inginerii au decis să păstreze comenzile audio într-o zonă alăturată.

 

Cum Dacia a dovedit că, de-a lungul timpului, a învăţat din greşelile evidenţiate de jurnalişti în timpul testelor - să menţionăm doar mutarea butoanelor de acţionare a geamurilor electrice de pe consola centrală pe uşi, mutarea MediaNav mai sus, sau schimbarea unui simplu arc în zona capacului pentru alimentare – ne aşteptăm ca, în viitor, parbrizul să fie ceva mai înalt, iar comenzile sistemului audio să ajungă acolo unde trebuie.

Deşi la capitolele motorizare şi transmisie nu s-a modificat nimic faţă de facelift-ul generaţiei anterioare şi că tot nu a fost găsită soluţia tehnică rezonabilă pentru a monta cutia automată pe versiunile cu tracţiune integrală, Dacia Duster rămâne un etalon în privinţa raportului dotări/preţ. În România clienţii trebuie să plătească minimum 13.250 de euro pentru cel mai ieftin model disponibil (Essential, 1.6 SCe - 115 CP, 4x2), în timp ce versiunea de top (Prestige, 1.5 dCi - 110 CP, 4x4) costă 18.750 de euro. Dacă adăugaţi şi opţionale precum culoarea Orange Atacama (300 euro), tapiţerie din piele (500 euro), avertizor pentru unghi mort (200 euro), camera Multiview (250 euro) sau card de acces (200 euro) puteţi ajunge la pragul de 20.000 de euro. Trebuie menţionat însă că, în această perioadă, Dacia oferă – ca primă acţiune de comerţ online – ediţia specială Duster ONE cu un preţ de 18.750 de euro. Mai multe detalii despre preţurile Daciei Duster puteţi găsi pe www.capital.ro

Caracteristici tehnice Dacia Duster:

Motor                                      TCe 125

Capacitate cilindrică            1.197 cmc

Putere                                    125 CP

Combustibil                           benzină

Viteza maximă                      177 km/h

 

Acceleraţie 0-100 km/h       10.4 sec.

Consum mediu                    6.2 l/100 km

Emisii CO2                            138 g/km

Preţ                                         14.550 euro

Citeşte şi:

Noua Dacia Duster, dincolo de prestaţiile îmbunătăţite: Surprize la capitolul preţ

Dacia dă startul vânzărilor online cu noul Duster

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Click

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Stirile Tvr.ro

Infoactual

Capital - Articole similare

Actualitate Auto

13 aprilie 2018

Herbert Diess este noul CEO al grupului Volkswagen

Actualitate Auto

10 aprilie 2018

Acesta este viitorul Ford Focus

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.