"Avem identificate soluții pentru toate tronsoanele de pe Coridorul IV de cale ferată. Lucrările se vor încheia în 2022-2023", a declarat Chiper.

"Suntem membrii a unor grupuri de lucru și discutăm cu partenerii ungari despre construirea unui sistem de mare viteză, dar problema e de finanțare. Nu se finanțează astfel de lucrări prin fonduri europene. Când vom identifica o soluție de finanțare ne putem concentra foarte ușor pe acest subiect. Au fost niște vizite pe teren, pe tronsonul București – Constanța, cu niște parteneri chinezi în trecut, dar nu am ajuns la nicio înțelegere pentru că sistemul e costisitor", a mai spus șeful Chiper.

Odată cu finalizarea lucrărilor de reabilitare a podurilor dunărene, trenurile Soarelui vor cicula cu viteza medie de 160km/h, a declarat Iosif Szentes, director general al CFR Călători, la același eveniment.

„Având în vedere liberalizarea transportului feroviar, CFR Călători este la răscruce de drumuri, fie se prăbuşeşte fie se resetează din temelii principiul de dezvoltare a companiei”, a mai spus Iosif Szentes.

Citiți: Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor, la Conferința Capital: Metrorex și Centura Capitalei nu pot fi transferate ACUM în subordinea autorității locale

Potrivit acestuia, compania, în 2016, a reuşit să transporte 53 milioane de călători şi a înregistrat o cfiră de afaceri de 1,8 miliarde de lei. „De trei ani reuşim să înregistrăm profit, asiguram activitatea cu 12.654 de salariaţi ai CFR Călători şi încă 1640 ai unei filiale. Avem 1.532 de unităţi de meterial rulant flotă activă, deservim 1300 de trenuri care ajung în 1.500 de destinatii în România şi în afara ţării. Peste 75% din activitatea companiei este axată pe serviciile Regio. Vom ajunge de la Bucureşti la Constanţa într-o oră şi 55 minute. Trenurile soarelui vor circula cu o viteză de 160 km/h.

Iosif Szentes a precizat că parcul de material rulant s-a dezvoltat odată cu reparaţia materialului rulant din parcul existent. „Anul trecut, datorită faptului că nu am avut posibiltăţi de investiţii în material rulant noi am crescut parcul activ  cu aproape 20% cu ajutorul reparaţiilor. Vom avea vagoane pentru biciclişti şi schiori în viitorul aproopiat. Avem nevoie de 110 automotoare moderne nevoie, consum redus de energie electrică, respectiv de combustibil”, a punctat directorul general al CFR Călători.