"Ne-am împotmolit în faptul că nu a existat o consultare între cei doi ordonatori (Senat şi Camera Deputaţilor – n.r.) şi Ministerul de Finanţe, aşa cum ne obligă Legea finanţelor publice. Acest lucru s-a petrecut în pauza dintre orele 13,00 – 14,00. Concluzia acestor consultări este aceea că Ministerul de Finanţe recunoaşte fundamentarea pe care au făcut-o cele două Camere la propunerea de buget. Nu există altă soluţie decât să votăm propunerea aşa cum este transmisă şi cuprinsă în proiectul bugetului trimis de Guvern, cu angajamentul MFP că, în execuţie, va fi atent la modul în care se face trimestrializarea, astfel încât, în prima jumătate a anului, să nu existe sincope în finanţarea structurii de cheltuieli, iar la prima rectificare, pe evaluarea care se va face atunci, se vor asigura în completare resursele până la finalul anului", a afirmat preşedintele Comisiei pentru buget a Camerei Deputaţilor, Viorel Ştefan.

Secretarul general al Senatului, Ion Vărgău, a declarat că suma de 36 de milioane de lei pe care instituţia o solicitase ca suplimentare urmează să fie alocată la rectificarea din vară.

"S-a votat, în unanimitate, bugetul Senatului, fără amendament, urmând ca Ministerul Finanţelor să ne dea suma de care avem nevoie, adică cele 36 de milioane, în funcţie de execuţie, la rectificarea din vară. Acum avem bugetul adoptat prin Hotărârea Senatului din 23 noiembrie", a afirmat Ion Vărgău.

Referitor la cele 50 de noi posturi pe care instituţia le avea în vedere pentru anul 2016, Vărgău a explicat că această propunere avansată de Senat a fost acceptată în comisiile reunite, fiindcă "angajările pot fi făcute în trei – patru ani".

"Noi avem deficit la comisii. În loc de cinci, sunt doi. S-au format comisii noi, care nu au niciun om. Pe măsură ce apar nişte solicitări, să poţi să răspunzi, dar asta nu înseamnă că de la 1 ianuarie faci 40 de angajări. Aceste posturi au fost altădată, practic, am făcut o revenire la numărul de posturi din anul 2010. Deci nu am cerut nimic", a spus Vărgău.

Senatul a adoptat, în data de 23 noiembrie, o hotărâre prin care bugetul instituţiei pe anul 2016 era stabilit la valoarea de 129.468 mii lei, această hotărâre fiind publicată în Monitorul Oficial în data de 25 noiembrie. Pe 3 decembrie însă Senatul a adoptat o hotărâre prin care bugetul instituţiei era majorat la suma de 165.919 mii lei.

Astfel, în proiectul de buget adoptat de Senat în 23 noiembrie, cheltuielilor curente le revine suma de 122.668 mii lei din care cheltuieli de personal – 93.536 mii lei, bunuri şi servicii – 26.500 mii lei şi transferuri – aproximativ 2.600 mii lei. Pentru cheltuielile de capital sunt alocaţi 6.800 mii lei.

"Bugetul de venituri şi cheltuieli pentru activităţi finanţate integral din venituri proprii desfăşurate pe lângă Senat cuprinde, la venituri suma de 350 mii lei, iar la cheltuieli suma de 550 mii lei. Veniturile realizate de Senat vor fi reţinute integral de către acesta pentru acoperirea unor cheltuieli curente şi de capital aferente activităţilor finanţate din venituri proprii, organizate cu aprobarea Biroului permanent. Eventualele disponibilităţi înregistrare la sfârşitul anului se vor reporta în anul următor, pentru a fi cheltuite cu aceleaşi destinaţii. BP poate aproba utilizarea încasărilor şi pentru alte destinaţii", se arată în textul Hotărârii Senatului.

Actul normativ prevede, totodată, faptul că numai în cazul obţinerii unor venituri suplimentare pot fi depăşite cheltuielile prevăzute în bugetul activităţilor finanţate din venituri proprii.

SURSA: Agerpres