În prezent, ANPC are pe rol 51 de procese. Mai există alte 4 procese care sesizează existenţa unor posibile clauze abuzive cu furnizorii de servicii de telefonie mobilă. ” În această perioadă există o dinamică a vânzărilor diferită de cea din restul anului. În această perioadă, acţiunile de control şi supraveghere a pieţei sunt în derulare. Controlul tematic la nivel naţional se referă la conformitatea, modul de etichetare, prezentare, publicitate şi comercializare a produselor alimentare specifice Sărbătorilor Pascale: carne preambalată, ouă, vopsea de ouă, ciocolată şi produse din cacao, tablete şi figurine pe bază de cacao, produse de patiserie- cozonac, pască, chec, fursecuri şi vin”, a spus Pandelică. Potrivit acestuia, până la data de 26 aprilie au fost controlaţi 925 operatori economici, a fost verificată o cantitate de circa 60 tone produse alimentare, din care 23 tone carne şi produse din carne, 4,3 tone ouă, 0,3 tone vopsea de ouă, 10,4 tone produse patiserie, 18 tone vin, 4 tone ciocolată şi produse din cacao. Aproximativ 9 tone, respectiv 2,9 tone carne şi produse din carne, 0,3 tone ouă, 1,9 tone produse patiserie, 3 tone litri vin, 0,9 tone ciocolată şi produse din cacao nu se încadrau în prevederile legale privind protecţia consumatorilor.

”ANPC supraveghează şi verifică diverse domenii: de la furnizorii de servicii- telefonie, utilităţi, turistice, activităţi de petrecere a timpului liber – până la produse şi servicii alimentare, de la produse electrocasnice şi electronice, la produse şi servicii financiare. De la comerţul online până la serviciile de curierat. Numărul reclamaţiilor se raportează şi la numărul de clienţi, în mod firesc. Orice reclamaţie la care se constată că legislaţia în domeniul protecţiei consumatorilor nu este respectată este cercetată. O parte din reclamaţii se referă la furnizorii de servicii de telefonie. Dintre aspectele constatate pot enumera: nerespectarea minutelor alocate conform abonamentului, nerespectarea clauzelor contractuale privind rezilierea contractului; nerespectarea prevederilor legii privind contractele încheiate la distanţă, fără a transmite un exemplar al actului adiţional către petent în vederea acceptării/rezilierii acestuia în termen de 14 zile”, a mai spus Pandelică. (Sursa: Agerpres)