Compania germană a vândut luna trecută 191.651 vehicule Mini, BMW şi Rolls-Royce pe plan global. Vânzările MINI au scăzut cu 8,5%, la 26.392 unităţi, în timp ce brandul BMW a raportat un avans de 6,3%, la 164.915 vehicule. 

Şi în perioada ianuarie – octombrie 2015 grupul german a raportat vânzări record, de 1.836.464 vehicule, un avans de 7,1% comparativ cu primele zece luni din 2014. Brandul BMW a raportat un avans de 5,2%, la 1.079.563 unităţi. 

'Vânzările noastre continuă să crească semnificativ în toate regiunile lumii, în ciuda volatilităţii de pe unele pieţe', a afirmat Ian Robertson, director în cadrul BMW AG. 

Obiectivul BMW este să vândă anual 200.000 de motociclete până în 2020, concentrându-se pe pieţele din Asia şi America de Sud. Şi veniturile din vânzarea motocicletelor ar urma să crească cu 50% până în 2020. În perioada ianuarie – octombrie 2015 grupul german a livrat 120.000 motociclete. Anul trecut BMW a vândut 123.000 de motociclete, iar veniturile au urcat la 1,7 miliarde de euro. 

În perioada iulie – septembrie 2015, profitul operaţional al BMW a urcat cu 4,3%, la 2,35 miliarde de euro (2,59 miliarde de dolari), depăşind estimările analiştilor, care previzionau un declin, la 2,16 miliarde de euro. 

Veniturile au crescut în trimestrul trei din 2015 cu 14%, la 22,3 miliarde de euro, în timp ce marja profitului operaţional a scăzut la 9,1%, de la 9,4% în perioada similară din 2014. Rivalele Mercedes şi Audi au raportat marje de 10,5% şi, respectiv, 8%. 

Şi în acest an, grupul BMW (mărcile BMW, Mini şi Rolls-Royce) se aşteaptă la majorarea vânzărilor, după ce în 2014 acestea au urcat cu 7,9%, la 2,1 milioane de vehicule. Brandul BMW a vândut un număr record de automobile anul trecut – 1,81 milioane – datorită creşterii cererii pentru SUV-ul X5, cu 37%, şi a majorării livrărilor în Europa, cu 6,4%. 

În 2014, rivala Audi a vândut 1,74 milioane de vehicule, iar Mercedes-Benz a livrat 1,65 milioane de unităţi. 

Conform estimărilor IHS Automotive, în 2020, BMW ar putea vinde 2,22 milioane de vehicule, faţă de 2,1 milioane pentru Audi şi 1,95 milioane pentru Mercedes. 

Industria auto reprezintă un element de bază al economiei Germaniei, concentrată pe export, ajutând la reducerea ratei şomajului la doar 5%, în timp ce zona euro se confruntă cu un nivel ridicat, de 11,4%.

AGERPRES