Clienţii Băncii Comerciale Române care doresc să încaseze pensia pe cardul bancar vor avea posibilitatea de a cere, graţie unui flux simplificat dezvoltat de BCR, încasarea pensiei pe card printr-un simplu apel telefonic, fără a mai fi nevoie de drumuri la sucursalele bancare sau la Casele de Pensii, potrivit unui comunicat al băncii.

La solicitarea clienţilor săi, BCR va prelua prin ContactCenter cererea de virare a pensiei pe card pe care o va completa, în numele beneficiarului, cu acordul acestuia, şi o va trimite ulterior către Casele de Pensii. După aprobarea cererii, Casa de Pensii va vira pensia în contul pe care clientul îl deţine la BCR, în luna următoare sau, cel târziu, în a doua lună de la data depunerii cererii, beneficiarii urmând să fie înştiinţaţi cu un SMS.

„Fluxul a fost creat din grijă pentru clienţii seniori, pentru a limita deplasările în afara domiciliului sau intrarea în contact cu persoane din exterior. Cu ajutorul tehnologiei şi al colegilor, am dezvoltat în mai puţin de o lună un proces rapid, simplificat, prin care se poate activa telefonic încasarea pensiei într-un cont bancar, cu card ataşat, livrarea cardului acasă, precum şi realizarea unor plăţi sau tranzacţii prin intermediul Contact Centerului nostru. Vom lansa, în paralel, o campanie de educaţie a tinerilor care îi pot ghida pe seniori în accesarea serviciilor bancare de la distanţă, online sau telefonic”, a declarat Marian Ignat, Director Executiv Digital Banking, Banca Comercială Română.

BCR a extins recent gama de operaţiuni disponibile printr-un simplu telefon în Contact Center. Astfel, în prezent se pot efectua următoarele:

  • verificare cont curent;
  • asistenţă de specialitate în utilizarea serviciilor de Internet şi Mobile Banking;
  • asistenţă de urgenţă si suport utilizare pentru carduri;
  • preluare acord livrare carduri noi la domiciliu;
  • plată facturi (în limita unei singure facturi şi a unei sume maxima de 300 de lei);
  • informaţii personalizate şi generale despre produsele şi serviciile BCR;
  • transferuri bancare prin serviciul Alo24;
  • actualizare de date.

Fluxul de activare a pensiei pe card poate fi accesat şi de seniorii care nu sunt clienţi BCR. Ei trebuie să îşi creeze, mai întâi, un cont de la distanţă, prin intermediul platformei de internet banking inteligent George, cu ajutorul unui telefon, a unei tablete sau unui calculator conectat la internet. Cardul este emis pe loc şi livrat în câteva zile acasă, pe cheltuiala BCR. Cei care vor opta pentru deschiderea unui cont George vor beneficia de toate avantajele acestuia, printre care zero lei extragere la orice bancomat din lume sau zero lei comision de transfer în George sau de administrare cont.

Cererile de activare a pensiei pe card pot fi depuse la Contact Center BCR, la următoarele numere de telefon: *2227 – număr cu tarif normal apelabil din reţelele naţionale fixe/mobile Telekom, Orange, Vodafone, RDS-RCS, +4.021.407.42.00 (apelabil din străinătate).

BCR percepe un comision de administrare de 2 lei/ lună pentru pachetul „Comod”, dedicat pensionarilor, şi oferă zero lei comision la retragere şi interogare sold la bancomatele BCR, precum şi la plaţile către comercianţi, alături de depozite cu dobândă preferenţială sau descoperiri de cont în cuantum de trei pensii nete.