Astfel, în ultimii ani, vinurile româneşti încearcă să pătrundă pe pieţele din Asia şi America, firmele folosindu-se în acest sens de fondurile oferite de Uniunea Europeană. În acest moment, există deja cinci proiecte finanţate din bani europeni prin care vinurile noastre sunt promovate pe diferite pieţe externe.
„Prin programul de promovare a vinului pe pieţe terţe producătorii sau asociaţiile de producători beneficiază de fonduri de la Uniunea Europeană şi de la bugetul de stat pentru a se face cunoscute. Au fost deja aprobate câteva proiecte în acest sens”, a spus ministrul Agriculturii, Valeriu Tabără.
Un proiect cu o valoare de 92,7 milioane euro este derulat de firma Senator Prodimpex SRL care încearcă să-şi promoveze vinurile pe piaţa din Japonia. Pentru promovarea pe piaţa din China, firma Jidvei a contractat un proiect de 160.000 euro. Firma Dealu Mare încearcă să pătrundă pe pieţele din Rusia şi Japonia, în acest sens obţinând un proiect de 98.754 euro. Tot în Rusia vrea să pătrundă şi firma Cotnari, care a accesat 306.860 euro pentru promovare. Asociaţia Producătorilor şi Exportatorilor de Vin vrea să facă mai cunoscute vinurile româneşti şi pe piaţa din Statele Unite ale Americii şi beneficiază de un proiect de 631 mii euro.
Potrivit Programului, lista pieţelor terţe unde pot fi realizate acţiuni de promovare cuprind  zone din Africa de Nord, America de Nord, America Latină , Asia de Sud-Est, Orientul Apropiat şi Mijlociu şi ţări precum Africa de Sud, Australia, China, Noua Zeelandă, Ucraina, Japonia, China, India, Turcia, Ucraina, Rusia sau Norvegia.
“Sunt prioritare acţiunile realizate în următoarele ţări: Statele Unite ale Americii, Rusia, China inclusiv Hong-Kong, Corea de Sud, India, Japonia, Israel, dar şi Canada, Taiwan, Singapore, Thailanda, Elveţia”, se precizează în textul Programului.
Proiectele de promovare se pot derula pe perioade cuprinse între un an şi trei ani.