La summit-ul ONU privind clima, de la Glasgow, unele dintre cele mai mari companii aeriene au semnat un pact de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră. Pe termen scurt, asta înseamnă folosirea de combustibili durabili.

Dar acești combustibili sunt insuficienți, scumpi și generează gaze cu efect de seră.

Companiile aeriene vor trebui să renunțe în final la combustibilii tradiționali

Pe termen lung, transportatorii americani, inclusiv United și Alaska Airlines, promit că vor avea emisii zero net. Pentru a face asta, companiile aeriene vor trebui să renunțe în final la combustibilii tradiționali.

„Suntem extrem de concentrați în acest moment asupra lucrurilor care ne pot ajuta să accelerăm calea către emisii zero net și pe care le-am putea vedea viabile în operațiunile noastre, în următorii 3, 5 sau 10 ani”, spune Diana Birkett Rakow, vicepreședinte la Alaska Airlines, potrivit ABC News.

Se lucrează la construirea de avioane comerciale alimentate cu baterii

Mai mulți producători de avioane, de la mici startup-uri până la giganți din industrie, lucrează la proiectarea și construirea de avioane comerciale alimentate cu baterii, care ar putea fi fiabile, dar și la un preț care ar fi atractiv.

Puterea bateriei, necesară propulsării unui avion plin de pasageri, la altitudine mare, în condiții meteorologice speciale și cu toate sistemele de siguranță, ar trebui să fie mult mai mare decât puterea unei baterii de care au nevoie vehiculele electrice.

Bateriile dezvoltate pentru aviația comercială sunt de dimensiunea autobuzelor și cântăresc sute de kilograme.

În câțiva ani, mirosul de kerosen de pe aeroporturi va începe să dispară

Tehnologia pentru aeronave mari, precum Boeing 777, ar putea fi la câteva decenii distanță. Dar dacă totul decurge conform planului, în câțiva ani, mirosul de kerosen de pe aeroporturi va începe să dispară.

Într-un hangar din Washington, o companie conduce deja cursa de electrificare a avioanelor. În 2015, a fost înființată o companie, numită Eviation, cu scopul de a crea avioane ecologice. Acum, cu finanțare de la diverși investitori, ideea unui avion comercial alimentat cu baterii prinde viață în hangarul din Washington.

Avionul este construit în mare parte, iar Eviation plănuiește să îl lanseze în curând. Designul original era asemănător cu drona, deoarece avionul avea elice acolo unde nu se obișnuiește. Planurile au fost modificate, iar avionul e acum mai aproape de aspectul unui avion tradițional.