Amendamentele propuse de OMS ar fi acordat acestei organizații internaționale drepturi extinse pentru a impune măsuri în cazul unei pandemii sau chiar al unei simple amenințări la adresa sănătății publice.
Prevederile OMS ar fi subminat libertățile civile
Printre acestea se numără carantine obligatorii, restricții de călătorie, mandate medicale și, în perspectivă, introducerea unor pașapoarte de vaccinare și a unui sistem global de ID-uri de sănătate. Robert F. Kennedy Jr. a avertizat că aceste prevederi creează fundamentul unei supravegheri medicale globale, care ar submina libertățile civile.
Kennedy a subliniat că, potrivit Constituției americane, orice astfel de acord internațional trebuie supus dezbaterii publice și votat de Senat, lucru pe care administrația Biden ar fi încercat să îl ocolească. Planul a fost însă dejucat rapid, iar decizia de respingere a fost anunțată oficial.
Regulamentele Internaționale de Sănătate ar fi rezultat în cenzură și pierderea suveranității
În analiza sa, RFK Jr. a explicat că regulamentele OMS nu se limitează la gestionarea pandemiei, ci includ obligativitatea implementării unor „sisteme de comunicare a riscului”, prin care OMS ar putea dicta mesajele publice la nivel global. Acest lucru deschide calea către control informațional și cenzură, așa cum s-a întâmplat în timpul pandemiei de COVID, când opiniile divergente au fost reduse la tăcere, iar întrebările legitime au fost catalogate drept dezinformare.
Mai mult, Kennedy a atras atenția că OMS nu este o instituție infailibilă și independentă. Raportul Congresional din 2024 a arătat că OMS a fost dezinformată de China în primele faze ale pandemiei COVID-19 și a contribuit, voluntar sau nu, la ascunderea informațiilor esențiale.
„Respingem amendamentele OMS la Regulamentele Internaționale de Sănătate. Și vreau să explic de ce. Aceste regulamente stabilesc cadrul legal prin care țările au drepturi și responsabilități în gestionarea evenimentelor de sănătate publică cu impact global. Și nu vom ceda aceste drepturi către OMS. Primul motiv este suveranitatea națională. Națiunile care acceptă noile regulamente își cedează puterea, în situații de urgență sanitară, unei organizații internaționale nealese.
Pot impune carantine, restricții de călătorie – orice măsuri consideră potrivite. (…) De fapt, nici măcar nu trebuie să declare o urgență. E suficientă o ‘potențială amenințare la sănătatea publică’ pentru ca OMS să intervină. Dacă vrem să oferim atâta putere OMS-ului, trebuie să avem o dezbatere publică reală. Pentru că, dacă e tratat, atunci Senatul SUA trebuie să voteze. Așa funcționează sistemul nostru”, a subliniat Robert F. Kennedy Jr.
Decizia Americii înseamnă protejarea suveranității și a drepturilor constituționale
Decizia Americii nu înseamnă respingerea cooperării internaționale, ci protejarea suveranității și a drepturilor constituționale. Kennedy a insistat că SUA pot colabora cu alte state în domeniul sănătății fără a accepta impuneri care limitează libertățile civile.
„Noile regulamente obligă țările să creeze sisteme de ‘comunicare a riscului’, astfel încât OMS să poată impune un mesaj public unificat la nivel global. Asta deschide ușa pentru același tip de manipulare narativă și propagandă pe care am văzut-o în timpul pandemiei de COVID.
Acordul conține și prevederi legate de ID-uri de sănătate globale, pașapoarte de vaccinare și o bază de date medicală centralizată. Este o fundație pentru supravegherea medicală globală a fiecărei ființe umane. Poate dacă OMS ar fi o autoritate infailibilă, neafectată de influențe ale industriei, am lua în considerare noile regulamente. Dar pandemia de COVID a demonstrat contrariul. China a ascuns informații esențiale despre izbucnire cel puțin o lună. Iar OMS a acoperit-o.
OMS a fost dezinformată, i s-a refuzat accesul în China și a fost folosită ca acoperire pentru acțiunile iresponsabile ale Partidului Comunist Chinez. Aceste atrocități demonstrează un lucru clar. Trebuie să întărim autonomia națională și locală… pentru a ține sub control organizațiile globale și a restaura un echilibru real al puterii”, a conchis RFK Jr.
Secretarul Marco Rubio a confirmat că Departamentul de Stat și Departamentul Sănătății lucrează pentru a garanta că politica sanitară americană va fi decisă exclusiv în funcție de voința poporului american.
„Astăzi, SUA a respins amendamentele din 2024 la Regulamentele Internaționale de Sănătate, respectând promisiunea administrației Trump de a lupta pentru americani în cadrul sistemului internațional. Departamentul de Stat și Departamentul Sănătății colaborează pentru a garanta că dreptul nostru suveran de a stabili politica de sănătate este dictat de valorile și voința poporului american, nu de actori globali nealeși”, a scris el pe X.
Mesajul poate fi vizualizat aici.
Today the U.S. rejected the 2024 amendments to the International Health Regulations, delivering on the Trump Administration’s promise to fight for Americans in the international system. @StateDept and @HHSGov are working together to ensure our national sovereign right to make…
— Secretary Marco Rubio (@SecRubio) July 18, 2025
RFK Jr. a devenit simbolul luptei împotriva centralizării deciziilor de sănătate la nivel global
Anunțul oficial privind respingerea amendamentelor OMS a fost interpretat ca o demonstrație de forță a administrației Trump în apărarea suveranității naționale.
Robert F. Kennedy Jr., considerat una dintre cele mai importante numiri ale acestei administrații, a devenit simbolul luptei împotriva centralizării deciziilor de sănătate la nivel global. Ziua de astăzi marchează un moment istoric, cu impact major asupra relațiilor SUA–OMS și asupra modului în care vor fi negociate viitoarele acorduri internaționale.
Nici Israelul nu va adopta noile amendamente ale OMS
Amintim că ministrul israelian al sănătății, Uriel Bosso, a anunțat oficial că Israelul nu va adopta noile amendamente ale OMS. Anunțul a sosit în iulie 2025, cu doar câteva zile înainte de termenul-limită stabilit de OMS.
Decizia a fost motivată de necesitatea de a proteja suveranitatea națională și dreptul exclusiv al guvernului israelian de a gestiona politicile de sănătate publică.