Apare un nou buletin de identitate. Cei care au descărcat aplicația Eesti.ee înainte de 7 iulie ar trebui să o actualizeze pentru a se asigura că funcția de verificare a identității se încarcă și funcționează corect.
„Soluția este voluntară atât pentru furnizorii de servicii, cât și pentru utilizatori, iar implementarea sa va avea loc treptat, în cooperare cu furnizorii de servicii”, a declarat Autoritatea Sistemului Informatic (RIA) într-un comunicat, conform presei locale.
Apare un nou buletin de identitate
Potrivit lui Taavi Ploompuu, directorul general adjunct al RIA, atât furnizorii de servicii, cât și utilizatorii vor avea timp să se obișnuiască cu noua soluție.
„Furnizorii de servicii se pot familiariza cu soluția, o pot testa în sistemele lor și o pot adopta în funcție de fluxurile de lucru și nevoile lor”, a spus el.
Oficialul estonian a recunoscut că utilizatorii doreau să aibă posibilitatea de a accesa datele documentelor prin intermediul unei aplicații mobile, având în vedere cât de mult din comunicarea și activitatea zilnică are loc acum pe telefoanele mobile.
„Deși implementarea noii soluții va dura ceva timp pentru furnizorii de servicii, este foarte practică pentru utilizarea zilnică și cred că se va răspândi rapid”, a spus el.
Până când noua soluție va fi acceptată peste tot, oamenii trebuie să poarte și documentele fizice la ei.
Aplicația va funcționa ca document de identitate
Conform unui amendament adus la Legea documentelor de identitate, furnizorii de servicii pot verifica identitatea unui client prin intermediul aplicației estoniene. Acest lucru este considerat echivalent cu verificarea identității pe baza datelor pașaportului sau a cărții de identitate.
Pentru a-și verifica identitatea prin intermediul aplicației estoniene, utilizatorul trebuie mai întâi să descarce aplicația din App Store sau Google Play și să se conecteze folosind Mobile-ID, Smart-ID sau un act de identitate biometric din UE.
După conectare, poate deschide documentul dorit în vizualizarea documentelor aplicației și poate selecta butonul „Afișează codul de verificare a identității”. Pe dispozitiv va apărea apoi un cod QR unic, valabil trei minute, care poate fi citit doar prin intermediul aplicației estoniene.
Furnizorul de servicii trebuie să fie conectat la aplicația estoniană
Furnizorul de servicii trebuie să fie conectat la aplicația estoniană și poate accesa un buton „Scanare document” în propria vizualizare a documentelor. După scanarea codului QR al utilizatorului, datele-cheie de identitate vor fi afișate pe dispozitivul furnizorului de servicii timp de până la 30 de secunde.
Pe lângă codul QR, sunt disponibile și alte metode pentru verificarea datelor de identitate ale unui utilizator, în funcție de contextul serviciului. Toate opțiunile de verificare disponibile și ghidurile de utilizare sunt furnizate pe site-ul RIA. Există mai multe modalități de a verifica datele documentelor afișate în aplicație.
Datele documentelor din aplicație pot fi utilizate numai în Estonia
Datele documentelor din aplicație pot fi utilizate numai în Estonia și nu înlocuiesc documentele fizice la nivel internațional. Aplicația nu poate fi utilizată pentru a solicita documente noi.
Aplicația a fost lansată pe 9 decembrie 2024. La începutul lunii iulie, era descărcată de 52.000 de persoane