S-a mai spulberat un mit. Un pahar de vin pe zi nu ne păzește de bolile de inimă. Semnal de alarmă tras de experți

S-a mai spulberat un mit. Un pahar de vin pe zi nu ne păzește de bolile de inimă. Semnal de alarmă tras de experți
Publicat de Lucia Popa la 22 ianuarie 2022, 19:00

O serie de studii au arătat efectele negative ale alcoolului pentru organism. Dar au existat și diferite cercetări în care se vorbește de anumite beneficii ale unor băuturi alcoolice, cum ar fi vinul.

Astfel, s-a spus că un pahar de vin pe zi poate fi bun pentru organism.

Federația Mondială a Inimii vine cu o veste proastă pentru cei care și-au făcut un obicei din a savura zilnic un pahar cu vin, informează Standard.

Orice cantitate de băutură poate afecta sănătatea organismului, a precizat Federația Mondială a Inimii, dorind să anuleze ideea conform căreia că un pahar de vin poate fi benefic. Consumul de băuturi alcoolice crește riscul de boli cardiovasculare, cancer, boli digestive și alte afecțiuni, susține Federația.

Organizația susține că vrea să „contrazică noțiunea unanim răspândită” conform căreia consumul de cantități moderate de alcool poate scădea riscul de boli de inimă. Federația a cerut măsuri urgențe pentru a combate creșterea globală a deceselor cauzate de alcool.

O încercare a industriei alcoolului de a induce în eroare

”Portretizarea alcoolului ca un produs necesar pentru o viață socială de succes a distras atenția de la efectele nocive ale consumului de alcool, ca de altfel și afirmațiile tot mai dese potrivit cărora un pahar de vin roșu pe zi ne poate proteja împotriva bolilor cardiovasculare”, susține Monika Arora, unul dintre autorii studiului. Ea spune că toate aceste afirmații reprezintă, în cel mai bun caz, dezinformare, și în cel mai rău caz o încercare a industriei alcoolului de a induce în eroare oamenii cu privire la pericolele băuturilor.

Crește riscul de boli cardiovasculare, accident vascular cerebral și anevrism

„Studiile au arătat că  și în cantități mici, alcoolul poate crește riscul de boli cardiovasculare, inclusiv boli coronariene, accident vascular cerebral, insuficiență cardiacă, boli de inimă, cardiomiopatie (boală musculară a inimii), fibrilație atrială și anevrism”, subliniază Federația Mondială a Inimii.

Până în prezent, subliniază organizația, nu a fost descoperită o corelație sigură între consumul moderat de alcool și un risc mult mai scăzut de boli de inimă.

Informații articol
Etichete: , , ,
Publicat în: Social
Condiții de preluare

Informațiile publicate de capital.ro pot fi preluate de alte publicații online doar în limita a 500 de caractere și cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.