Așadar, potrivit jurnaistului Dan Andronic, șeful de campanie al lui Nicușor Dan a fost nimeni altul decât premierul și liderul PNL, Ludovic Orban. Un prim pas spre victorie a fost alianța PNL-USR care ar fi putut să-l coste președinția PNL, dar care s-a dovedit o strategie bună.

Ludovic Orban a continuat să-l ajute pe Nicușor Dan prin a participa la câteva evenimente pe săptămână alături de acesta. Dan Andronic menționează pe evz.ro că Ludovic Orban a făcut toată strategia lui Nicușor Dan. În plus, premierul a fost și sfătuitorul acestuia, în timp ce atât Dacian Cioloș cât și Dan Barna au fost silențioși.

Din punct de vedere financiar, tot Ludovic Orban este cel care i-a furnizat lui Nicușor Dan banii de care avea nevoie în perioada de precampanie. Banii folosiți pentru primarul general al Capitalei au fost scoși din buzunarul Partidului Național Liberal (PNL).

Sprijinul logistic pentru distribuirea de pliante, flyere, broșuri a fost asigurat, pe lângă PNL, și de către USR-PLUS.

Gestionarea strategiei în mass-media

Fosta ziaristă Evenimentul Zilei, Andreea Udrea, a fost cea care a gestionat strategia în mass-media și aparițiile lui Nicușor Dan. ”Conferințele de presă în stradă au fost o marcă a campaniei lui Nicușor Dan” în timp ce Gabriela Firea și-a obișnuit electoratul să apară în ”medii securizate și puternic controlate”.

Echipa lui Nicușor Dan a apelat, ulterior, la strategia folosită de către Traian Băsescu în campaniile din 2004 și 2009.

Din punctul de vedere al comunicării, Nicușor Dan a fost ajutat de către Răzvan Săndulescu și Cătălin Dumitru, doi consultați politici trecuți prin multe. Cei doi s-au ocupat de comunicarea lui Vlad Plahotniuc, atunci când a fost premier al Partidului Democrat din Republica Moldova, a fostului premier social-democrat, Viorica Dăncilă și a fostului lider PNL, Alina Gorghiu.

Sursă foto: INQUAM/Octav Ganea