Primul model Megane a fost lansat în 1995, însă a doua generaţie a fost cea care a făcut din Megane un model arhicunoscut, inclusiv în ţara noastră. Lansat în 2002, Megane II a fost votat „Mașina Anului în Europa“ un an mai  târziu și a acumulat maximul de 5 stele la testele de siguranță EuroNCAP, fiind primul autovehicul compact care a reușit acest punctaj. Megane II a oferit la timpul său tehnologii inovatoare precum pornirea  din buton, oferită standard pentru toate modelele, plafonul din sticlă cu vedere panoramică şi altele. Megane a beneficiat de un facelift în 2006, iar în 2008 a fost lansată a treia generaţie. Megane III se află deja la al doilea facelift, ultimul, anul viitor urmând a fi lansat noul Megane.

Megane facelift are parte de o concurenţă extrem de puternică în ţară, reprezentată de Volkswagen Golf 7, Ford Focus, Opel Astra, Seat Leon, Hyundai i30, Toyota Auris sau Mazda 3, iar vânzările au avut de suferit, anul trecut acestea fiind de trei ori mai mici decât cele înregistrate de nemţii de la Volkswagen. În consecință, francezii au umblat la preţuri. Noul Megane are un preţ de pornire de 14.100 de euro, însă în prezent acesta poate fi achiziţionat cu 10.150 euro, varianta Pro, 1,6, 16V 110 CP. Versiunea Pro este versiunea de bază şi include aer condiţionat manual, ABS+ESP, airbaguri frontale, laterale faţă şi cortină, servodirecţie electrică,  geamuri electrice faţă, închidere centralizată cu telecomandă, Radio-CD cu MP3, Bluetooth, USB, computer de bord etc.

Spaţios şi confortabil

Odată cu Megane Facelift, francezii au introdus şi motorul turbo pe benzină de 1,2 litri, benzină, de 130 CP cuplat la cutie de viteze automată EDC cu dublu ambreiaj (Efficient Dual Clutch). Am testat acest model în varianta de echipare GT Line, care include toate dotările posibile, pornind de la faruri de zi cu LED-uri, climatizare automată cu reglare pe două zone, acces şi pornire fără cheie, scaune din piele şi terminând cu plafonul panoramic din sticlă. Megane facelift include R-Link, sistemul multimedia cu ecran tactil de 18 cm, care  poate fi, de asemenea, controlat cu un joy­stick, amplasat lângă maneta schimbătorului de viteze. În noul Megane spaţiul interior este generos, iar cele de depozitare, suficiente. Inexplicabil este locul unde au ales francezii să monteze portul USB, adică în spatele suportului de pahar, ceea ce înseamnă că nu poate fi folosit când în suport se află o sticlă.

Pasagerii din spate se bucură, la rândul lor, de suficient spaţiu, de scaune confortabile şi de suporturi de pahar. Portbagajul are 405 litri, unul dintre cele mai mari din segment. Motorul 1.2 Tce este silenţios la viteze mici, însă atunci când apeşi mai tare pedala de acceleraţie sunetul acestuia este unul plăcut. Cutia de viteze schimbă treptele corespunzător, nu însă şi atunci când apeşi rapid acceleraţia, existând un moment scurt până când aceasta îşi dă seama ce doreşti. Schimbarea treptelor este, însă, imperceptibilă. Megane facelift accelerează de la 0 la 100 km/h în 9,7 secunde, iar viteza maximă este de 200 km/h. Direcţia este cu asistare variabilă, iar suspensia este reglată corespunzător pentru drumurile din ţară. Modelul cu transmisie automată are un consum mediu oficial de 5,6 l/100 km/h, însă în oraş nu am reuşit să scădem sub 8 litri cu aerul condiţionat pornit. În afara oraşului, consumul a fost de 6,7 l/100 km, în timp ce pe autostradă am înregistrat 8 l/100 km. Megane este un model de luat în seamă, iar varianta 1.2 TCe 130CP cu EDC este o combinaţie reuşită, dar în topul preferinţelor românilor în ceea ce priveşte marca Renault, Megane este doar pe locul patru după Clio, Fluence şi Captur. Spre exemplu, luna trecută au fost înmatriculate 140 modele Clio, 134 Fluence, 106 Captur şi doar 43 Megane, conform datelor furnizate de DRPCIV.