Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a anunţat, miercuri, că înmatriculările de autoturisme noi în Europa (UE plus Marea Britanie şi ţările EFTA) au înregistrat o scădere de 56,8% în luna mai.

Este vorba însă despre o îmbunătăţire după căderea record de 78,3% înregistrată în luna aprilie, ca urmare a relaxării restricţiilor impuse în contextul pandemiei.

Scăderi de două cifre în toate pieţele din UE

Potrivit sursei citate, 623.812 de autoturisme au fost înmatriculate în luna mai 2020 în Uniunea Europeană, Marea Britanie şi ţările EFTA (Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia), comparativ cu 1,444 milioane de unităţi, înregistrate în aceeaşi lună din 2019.

ACEA subliniază că vânzările de autoturisme au înregistrat scăderi de două cifre în toate pieţele din UE, în frunte cu Marea Britanie, unde piaţa auto a înregistrat o contracţie de 89%.

În pofida scăderii, nu s-a mai repetat situaţia din luna aprilie când în Marea Britanie a fost înmatriculat un număr egal de autoturisme cu cel din România.

Tot în luna aprilie, piaţa auto din România a devansat pieţele din Italia şi Spania.

În luna mai, piaţa auto din România a înregistrat o contracţie de 45%, fiind înmatriculate 7.155 de autoturisme, comparativ cu 20.247 autoturisme în Marea Britanie, 99.711 de autoturisme în Italia şi 34.337 în Spania.

Cota de piaţă a Dacia a urcat ușor

În ceea ce priveşte marii producători auto, în luna mai, vânzările Volkswagen Group au scăzut cu 56,7%, în timp ce Renault şi PSA Group au raportat un declin al vânzărilor de 53,7%, respectiv 59,7%, în toate cazurile fiind vorba de o îmbunătăţire faţă de luna aprilie.

Înmatriculările de autoturisme Dacia în UE, Marea Britanie şi ţările EFTA au scăzut cu 54%, în mai, până la 25.296 de unităţi, după o prăbuşire de 79,6% în luna aprilie până la 10.031 de unităţi.

Cota de piaţă a Dacia a urcat la 4,1%, în a cincea lună a acestui an, de la 3,8% în mai 2019.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.