Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

CAPITAL PREMIUM

Pe ce vrea să cheltuiască Ministerul Transporturilor 100 de milioane de euro! Detalii incredibile despre proiect!

Autor: | | 0 Comentarii | 2435 Vizualizari

Portul Galați, administrat de Ministerul Transporturilor, este cel mai important port situat pe Dunărea maritimă care asigură legătura Europei de Vest cu Marea Neagră, reprezentând un nod de tranzit major ce face legătura cu Europa de Vest, având o amplasare geografică strategică.

Portul se află în subordinea Ministerului Transporturilor, care pregăteşte un nou obiectiv de investiţii, intitulat  “Platformă multimodală Galaţi  – înlăturarea blocajelor majore prin modernizarea infrastructurii existente şi asigurarea conexiunilor lipsă pentru reţeaua central Rhin – Dunăre/Alpi”.

Potrivit proiectului de act normativ consultat de Capital, proiectul se ridică la 416,79 milioane lei, inclusiv TVA şi ar putea fi finalizat în trei ani şi câteva luni de la data semnării contractului.

Compania Administraţia Porturilor Dunării Maritime SA Galaţi, societatea Port Bazinul Nou Galaţi şi Metal Trade International Galaţi vor construi o platformă multimodală formate dintr-un cheu nou, infrastructură rutieră, triaj căi ferate, spaţiu stocare semi-remorci, cu scopul de a elimina congestiile şi a moderniza infrastructura.

Proiectul vizează integrarea portului Galaţi în fluxurile internaţionale de mărfuri prin crearea facilităţilor portuare pentru operarea mărfurilor cu precădere în sistem naval – feroviar.

”Finanţarea obiectivului de investiţii se face din fonduri europene nerambursabile, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF Transport), Programul Operaţional Infrastructura Mare (POIM 2014-2020), de la bugetul de stat, în limita sumelor aprobate  anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii, precum şi din fonduri private”, arată documentul.

Odată finalizată, investiţia vrea să transforme portul Galaţi într-un important centru de tranzit.

”Investiţia constă în realizarea a 6 obiecte, astfel:

  • Cheu vertical pe o lungime de 868 m;
  • Infrastructura rutieră pentru accesul în terminal alcătuită din 2.283,82 m drum, un sens giratoriu şi un pasaj superior peste calea ferată;
  • Triajul CF alcătuit din opt căi de rulare noi cu o lungime utilă diferită într 708-763 m şi o zonă de manevră;
  • Infrastructura (drumuri, reţele de utilităţi) şi suprastructura (platforme, clădiri), echipamentele şi instalaţiile portuare amplasate pe o suprafaţă de 60.000 metri pătraţi;
  • Zona de intrare/ieşire în terminal (platforme, căi de acces);
  • Suprastructura din zona de extensie (platforme, căi de acces) ce va fi folosită ca zonă de stocare pentru semi-remorci)”.     
 

Potrivit documentului, realizarea obiectivului de investiţii va duce la modernizarea infrastructurii portuare de bază, a zonelor de depozitare şi de stivuire, eliminarea blocajului pe reţeaua rutieră existentă, respectiv drumul de acces la reţeaua rutieră naţională.

Va fi totodată modernizată infrastructura rutieră publică, prin crearea unui pasaj/pod peste intersecţia cu calea ferată de acces în zona portuară şi a unui sens giratoriu.

Pagina 1 din 2
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Cancan

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.